سرویس موسیقی هنرآنلاین : دومین جشن سالانه موسیقی ما عصر دوشنبه با حضور جمع کثیری از هنرمندان و دست اندرکاران عرصه موسیقی کشور در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم تندیس ها و دیپلم های افتخاری به آهنگسازان، خوانندگان، ترانه سرایان، نوازندگان و عوامل فنی و اجرایی موسیقی در همه ژانرها اهدا شد. هنرمندان نامدار و برخی مسئولان اجرایی میهمان این جشن بودند که از آن میان می توان از فرهاد فخرالدینی، عبدالوهاب شهیدی، حسن ناهید، جواد مجابی، حسین علیزاده، شهرام ناظری، صدیق تعریف، نادر مشایخی، نادر گلچین، هادی منتظری، رامبد صدیف، هوشنگ ظریف، علی نقی افشارنیا، سیمین غانم، کیخسرو پورناظری، شاهرخ یویسرکانی، و کیوان ساکت نام برد. دومین جشن سالانه موسیقی ما به معرفی برترین‌های موسیقی ایران در سال 92 اختصاص دارد که طی یک نظرسنجی بزرگ و فراگیر با حضور بیش از صد نفر از کارشناسان موسیقی و بیش از 150 هزار نفر از علاقه‌مندان موسیقی و کاربران سایت "موسیقی ما" انتخاب شده‌اند. احسان کرمی مجری مراسم و مجید برزگر کارگردان دومین جشن موسیقی ما بودند.

این مراسم با حاشیه‌های جالبی نیز همراه بود که به اختصار به بعضی از آنها اشاره می‌شود:

در بخش تقدیر از سیمین غانم، زمانی که پری ملکی و تهمینه میلانی برای اهدای لوح تقدیر سیمین غانم روی استیج بودند بعد از اینکه مجری برنامه متنی درباره این خواننده پیش‌کسوت قرائت کرد، برخی از حاضران در سالن درخواست کردند سیمین غانم یکی از قطعات محبوب خود را برای حاضران اجرا کند و حاضران نیز با کف زدن این خواسته را تایید کردند. مجری برنامه ، احسان کرمی، ابتدا اعلام کرد که برای جلوگیری از مشکل و حاشیه سیمین غانم می‌تواند این ترانه را با همراهی یکی از خوانندگان مرد مثلا حمید حامی اجرا کند، اما چند دقیقه بعد اعلام کرد که برگزارکننده مجوز لازم برای این کار را ندارد. پیش از اعطای لوح به سیمین غانم، حاضران در سالن ترانه معروف "گل گلدون من" را همصدا باهم خواندند؛ سپس فیلم کوتاهی از دیدار با سیمین غانم پخش شد که در آن این خواننده پیشکسوت از خاطرات ورودش به عرصه موسیقی می‌گوید.

حسین علیزاده نیز این رویداد عرصه موسیقی را مثبت ارزیابی کرد و برگزاری جشن‌هایی از این دست را طریقی برای نزدیکی و همفکری هنرمندان عرصه موسیقی دانست که می‌تواند به حل بسیاری از مسائل این حوزه کمک کند.

روزبه بمانی که در این مراسم سه بار برای دریافت جایزه به روی استیج رفته بود، هنگام دریافت سومین جایزه چند کلمه با حضار گفت‌و‌گو کرد و اعتراضش را به حذف نام خود و برخی دیگر از ترانه‌سرایان از روی جلد آلبوم های موسیقی اعلام کرد. بمانی به موضوع درج نقطه‌چین به جای نام ترانه‌سرا در شناسنامه آثار موسیقی اشاره کرد و گفت: فکر می کنم بیش از هر چیز برای این مملکت بد است که اسم هنرمند روی اثرش نخورد. من این جایزه را به همه هنرمندانی که طی این چند سال شرایط مشابه من را داشتند تقدیم می‌کنم.

پیروز ارجمند رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که از مدعوین جشن بود با ارسال یادداشتی برای مجری اعلام کرد: تاکنون هیچ کنسرتی از طرف دفتر موسیقی لغو نشده و بدینوسیله اظهارات آقای پورناظری را تکذیب می کنم. پیروز ارجمند در این یادداشت به سخنان کیخسرو پورناظری اشاره داشت که گفت: نمی‌دانم چرا وقتی نوبت به تقدیر از بانو سیمین غانم شد، مدیر دفتر موسیقی سالن اجرا را ترک کرد. البته این را هم برخلاف صحبت‌های آقای ارجمند بگویم که مجوزهای آلبوم و کنسرت یک هفته‌ای صادر نمیشود.

وی افزود: تصمیم داریم به دلیل استقبال مخاطبان، کنسرت "چرا رفتی" را در تالار بزرگ وزارت کشور نیز برگزار کنیم، اما همین امروز به ما اعلام کردند که فعلا بلیت نفروشید. نمیدانم دلیلش چیست، شاید ممنوع از کار هستیم!

در این برنامه از فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت نیز تقدیر شد. فخرالدینی زمانی که برای دریافت بهترین آلبوم تلفیقی و موسیقی فیلم برای آلبوم "سربداران" روی استیج رفته بود، خاطره‌ای از همکاری در پروژه "سربداران" تعریف کرد و گفت: این اتفاق در زمانی افتاد که من بیکار بودم. یک روز حسین علیزاده به دیدنم آمد و آقای محمدعلی نجفی و سریال "سربداران" را به من معرفی کرد. در واقع این حسین علیزاده بود که باعث تولد موسیقی سربداران شد.

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار در سخنان خود از حسین علیزاده و سابقه همکاری با او و سختگیری‌های علیزاده در آموزش موسیقی سخن گفت.

تهمورس پورناظری نیز هنگام دریافت جایزه تندیس بهترین آلبوم موسیقی اصیل از نگاه مردم جمله جالبی گفت. او پس از صحبت کوتاهی درباره آلبوم "نه فرشته ام نه شیطان" چنین گفت: از تمام کسانی که انتشار این آلبوم ناراحتشان کرد معذرت می خواهم!

مونا برزویی یکی از ترانه‌سرایانی است که دیشب برنده دو جایزه شد. مجری برنامه پیش از حضور این ترانه‌سرا روی استیج اعلام کرد که برزویی دیروز ازدواج کرده و این اتفاق فرخنده را به او تبریک گفت. مونا برزویی نیز در سخنان خود به سختی های حضور خانم ها در عرصه موسیقی کشور و نادیده گرفته شدن کار این قشر از هنرمندان اشاره کرد و روزهای بهتری را برای موسیقی و ترانه ایران آرزو کرد.

محمد معتمدی به همراه کامران منتظری و میلاد محمدی، گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو و آواز وحید تاج، مهدی یراحی و مرتضی پاشایی در دومین جشن موسیقی ما اجرای زنده داشتند. مرتضی پاشایی قطعه"جاده یک طرفه" و مهدی یراحی قطعه تیتراژ برنامه ماه عسل را در این مراسم اجرا کردند.

این مراسم غایبانی هم داشت که از آن جمله می توان به همایون شجریان، ارسلان کامکار، بنیامین بهاری اشاره کرد که جوایزشان را همکارانشان به نمایندگی از طرف آنها دریافت کردند. نیما وارسته نیز یکی از این غایبان بود. پدر نیما وارسته با حضور بر استیج چند کلمه با حاضران سخن گفت.

اسامی برندگان تندیس‌ها و دیپلم های افتخار دومین جشن سالانه موسیقی ما در خبر بعدی اعلام می‌شود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/