سرویس تجسمی هنرآنلاین : نمایشگاه آثار نقاشی و چاپ سپیده سحر با عنوان "باغ پنهان" در گالری اعتماد برپاست. این آثار که با تکنیک اکریلیک، رنگ و روغن و چاپ دستی به وجود آمده‌اند گیاهان مختلف را نمایش می‌دهند. سحر در مورد موضوع آثار خود گفت: من همیشه به گیاهان علاقه‌مند بودم و چند سال است که موضوع کار من گیاهان هستند. باغ پنهان در واقع خانه مادربزرگ من است که از بچگی در آن بازی می‌کردم. از همان زمان گیاهان حس خاصی برایم داشتند و با مطالعه در مورد آنها در نهایت به گیاهان دارویی رسیدم. نوشته‌هایی که روی کارها وجود دارد هم برگرفته از دست‌نویس‌های قدیمی در مورد گیاهان دارویی و تاثیرات آنها است.

او با اشاره به اینکه با وجود زندگی آپارتمانی هنوز حس گیاهان و خانه مادربزرگ در او باقی مانده است افزود: من همیشه گیاهان را به شکل واقعی آنها میکشیدم و تغییری در آنها ایجاد نکردم. اما الان احساس می‌کنم به اندازه کافی کار رئال انجام داده‌ام. به همین دلیل در کارهای آخرم گیاهان تغییر شکل داده‌اند و البته این تغییرات به صورت ناخواسته پیش آمده است.

سحر با بیان اینکه برای نقاشی کردن از عکس استفاده می‌کند گفت: من از گیاهان عکس گرفته‌ام و علاوه بر آن از آثار یک هنرمند عکاس آلمانی به نام " کارل بلاسفلد" هم استفاده کردم. کارهای او آنقدر روی من تاثیر گذاشت که برای دیدن آثارش به آلمان رفتم و از روی آنها نقاشی کردم. همچنین 20 کار کوچک هم در این نمایشگاه دیده می‌شود که خیلی تحت تاثیر مجموعه برف سفید عباس کیارستمی هستند و به دلیل علاقه‌ای که به آن مجموعه داشتم این کارها را به وجود آوردم.

او در پاسخ به اینکه گیاهان چقدر امکان به وجود آوردن فضاهای جدید دارند گفت: من کلا نقاش فضاساز هستم، مدتی آبستره کار می‌کردم و عناصر واقعی را روی آنها چیدمان کرده و فضای جدیدی به وجود می‌آوردم. الان هم روزی چند ساعت کار می‌کنم و احساس می‌کنم گیاهان خیلی جای کار دارند و برایم جالب است که حتی می‌توانند به آبستره برسند، صنعتی شوند، نوستالژی بدهند و... . در واقع هر کس بر اساس طرز فکر خود آنها را نقاشی می‌کند. به همین دلیل من ابایی ندارم که بگویم از روی عکس کار کردم چون همین تصاویر را به هرکس دیگری بدهید به شیوه خود کار می‌کند.

انتهای پیام/