سرویس موسیقی هنرآنلاین : آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: کنسرت "ریشه‌های واژگون" 12، 13 و 14 مهرماه سال جاری ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

عظیمی‌نژاد درباره این کنسرت بیان کرد: این اجرا براساس موسیقی کتولی است و شامل بداهه‌نوازی روی مقام‌های کتولی است. این بداهه‌نوازی‌ها فضای جدیدی را برای این نوع موسیقی محلی به وجود می‌آورد.

این آهنگساز در ادامه تاکید کرد: سازهای کوبه‌ای در این کنسرت نقش مهمی دارند و به طور حتم می‌گویم که تجربه و کنسرتی متفاوت خواهد بود.

آریا عظیمی‌نژاد افزود: این نواها به رشد موسیقی ایرانی کمک می‌کند و فرم‌های دیگر از این نوع موسیقی نشات می‌گیرد در نتیجه نباید بگذاریم موسیقی‌های محلی ما فراموش شود و باید گوش مخاطبان را بیشتر با این نوع موسیقی‌ها آشنا کنیم.

این آهنگساز درباره موسیقی کتولی خاطرنشان کرد: این نوع موسیقی‌ها کهنه نمی‌شود و وظیفه ما این است که براساس زمان و سرعت زندگی این نوع موسیقی‌ها را به روز کنیم تا مخاطبان راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند.

عظیمی‌نژاد با اشاره به اینکه در این کنسرت قطعاتی از ساخته‌های خودش برای مخاطبان اجرا می‌شود، گفت: بخش اول این کنسرت شامل بداهه‌نوازی و بخش دوم به چهار نوازی اختصاص دارد.

آریا عظیمی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: موسیقی محلی ما نیاز به توجه بیشتر دارد در نتیجه ما باید کنسرت‌های متعددی در این زمینه برگزار کنیم تا این نوع موسیقی فراموش نشود فقط باید توجه کنیم که این نوع موسیقی را به روز ارائه دهیم.

این آهنگساز درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت سید احمد حسینی (دو تار)، فرهاد صفری (سازهای کوبه‌ای)، حامد دژبراز (سازهای کوبه‌ای) و.... به عنوان نوازنده به اجرای برنامه می‌پردازند.

آریا عظیمی‌نژاد متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۵۲ در تهران است. او فرزند جمشید عظیمی‌نژاد است که خود سال‌ها در زمینه کودکان و نوجوانان فعال بود و او را عمدتا با برنامه محبوب "خانه عروسک‌ها" که در سال‌های اول انقلاب از تلویزیون پخش می‌شد می‌شناسند.

آریا به گفته خودش، نواختن سه‌تار را (که ساز تخصصی او نیز هست) نزد پدربزرگش آغاز کرده است. او نوازندگی را به طور جدی از سال ۱۳۶۶ آغاز و نزد اساتیدی چون محمد تاجبخش و علی اصغر زندوکیل و جلال ذوالفنون، نوازندگی آموخته است.

او پس از مدتی به تنظیم و تدوین موسیقی روی آورده است. او آهنگسازی برای نمایش‌هایی، مانند "آن سوی آینه"، "گرگ و میش"، "تلخ بازی قمر در عقرب"، "سه سال و نیم"، "اژدهاک"، "هتل عروس"، از جمله فعالیت‌های او در حیطه تئاتر است.

ساخت موسیقی متن انواع مجموعه‌های تلویزیونی "پزشکان"، "پریدخت"، "او یک فرشته بود"، "کمین"، "خانه ما" و "پایتخت" و فیلم‌های سینمایی "میم مثل مادر" ، "فرزند خاک"، " طلا و مس"، "پارک وی"، "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" و ویدیو کلیپ‌هایی برای شبکه چهار سیما، از دیگر فعالیت‌های او محسوب می‌شود.

پایان پیام/