سرویس تجسمی هنرآنلاین ؛ نیوشا توکلیان، عکاس 33 ساله ایرانی که نامی شناخته شده در عرصه بین المللی است و جوایز متعددی را نیز ازآن خود کرده، با انتشار یادداشتی به زبان انگلیسی در صفحه اجتماعی خود، اعلام کرده است که عنوان و جایزه 50 هزار یورویی جایزه عکس خبری Carmignac Gestion 2014 را پس داده است. او دلیل اصلی پس دادن این جایزه را دخالت بی مورد برگزارکنندگان در نوع ارائه اثرش عنوان کرده است.

به گفته توکلیان نام پروژه "صفحات خالی آلبوم عکس ایرانیان" بوده است که ویراستار بنیاد قصد داشته با توجه به نگاه های منفی که درباره ایران و سیاست های آن درعرصه بین المللی وجود دارد عنوان نمایشگاه را به نسل سوخته تغییر بدهد و تغییراتی نیز در عکس های مجموعه این هنرمند اعمال کرده و عکس‌های او را با عنوانی جدید در کنار200 عکس برگزیده بنیاد درقالب کتابی منتشر کند. به دنبال این اقدام توکلیان این موضوع را نپذیرفته و درصد اقناع ویراستار بنیاد برآمد اما در نتیجه چون از سوی بنیاد نام مجموعه او با مخالفت روبرو شد، از دریافت این جایزه انصراف داد.

توکلیان این جایزه را برای یک پروژه عکاسی در ایران از آن خود کرده بود و خبردریافت این جایزه از سوی رسانه‌های بین‌المللی نیز اعلام شده بود. توکلیان عکاسی از این پروژه را از دسامبر 2013 آغاز و در نهایت آن را در ماه جولای 2014 به بنیاد تحویل داده بود.

توکلیان درپایان این یاداشت عنوان کرده است که اجازه نمی‌دهد با دریافت یک جایزه آزادی و استقلال فکری اش را از او بگیرند.

انتهای پیام/