هنرآنلاین: بار‌ها برای همه ما پیش آمده که در تعطیلات و اوقات فراغتی که داریم به فکر این موضوع باشیم تا در دنیای هنر پرسه بزنیم و از فیلم‌ها، نمایش‌ها، کنسرت‌ها و آلبوم‌های موسیقی و یا نمایشگاه‌های هنری استفاده کنیم، اما معمولا برای انتخاب دچار مشکل می‌شویم و این تجربه را قطعا داریم که یا از دوستانی که سلیقه‌شان بیشتر با ما همخوان است و یا تجربه‌ای در زمینه هنر دارند در مورد انتخاب آثار پیشنهاد بگیریم و یا بدهیم. پیشنهاد امیر دژاکام: نمایش "ابرهای باران‌زا" امیر دژاکام کارگردان و بازیگر شناخته‌شده تئاتر تماشای نمایش "ابرهای باران زا" به کارگردانی مانلی حسین‌پور را که این روزها در خانه نمایش روی صحنه است، به دوستداران نمایش پیشنهاد می‌کند. او که خود هفته گذشته به همراه امیرحسین رستمی، شبنم فرشادجو و شهرام کرمی به تماشای این نمایش نشسته، درباره علت پیشنهاد خود می‌گوید: نمایش "ابرهای باران‌زا" اثری است که به خاطر قصه جالبی که دارد می‌تواند برای هر مخاطبی جذاب باشد. ضمن اینکه از نظر اجرایی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. نمایش "ابرهای باران‌زا" کاری از گروه عطش پاسارگاد که در سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفته، ماه آینده در فستیوال هایفست ارمنستان اجرا می‌شود. ماجرای این اثر در یک سیرک می‌گذرد و داستان دلقک معروف پیری که ورشکست شده و یکی از پسران این دلقک با ساختن برنامه‌های طنز در تلویزیون مقابل پدر می‌ایستد... نمایش "ابرهای باران‌زا" به نویسندگی علی حاتمی‌نژاد و کارگردانی مانلی حسین‌پور و نقش‌آفرینی سروش طاهری، آرش تبریزی، مانلی حسین‌پور، بهروز سرو علیشاهی، حامد سمرقندی، پیام میرمصطفی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. پیشنهاد محمدحسین عماد: نمایشگاه "رهایی"

محمدحسین عماد مجسمه‌ساز از میان نمایشگاه‌های که جمعه 21 شهریور افتتاح می‌شوند، نمایشگاه گروهی "رهایی" فرهنگسرای نیاوران را پیشنهاد کرد.

عماد گفت: این هفته نمایشگاه‌های متعددی در گالری‌های تهران افتتاح می‌شود، اما من بیشتر هنرمندانی که در این نمایشگاه‌ها آثارشان در معرض دید قرار می‌گیرد، نمی‌شناسم. از این رو، تنها یک نمایشگاه را پیشنهاد می‌کنم. او افزود: نمایشگاه تا رهایی نمایشگاه مهمی است و فکر می‌کنم در این نمایشگاه گروهی شاهد آثار متنوع و متعددی باشیم. برای خود من جالب است که هنرمندان چه آثاری پیرامون این موضوع خلق کرده‌اند. عماد گفت: من نیز در این نمایشگاه یک مجسمه دارم. البته چون خیلی دیر از من دعوت شد که در این نمایشگاه شرکت کنم اثری برای نمایشگاه خلق نکردم و از میان آثار انتزاعی که پیش‌تر خلق کرده بودم و فکر می کردم به این موضوع نزدیک است، اثری را انتخاب کردم. 80 تن از هنرمندان تجسمی کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان " رهایی" در گالری های شماره یک و دو فرهنگسرای نیاوارن برپا می‌کنند. مراسم افتتاحیه نمایشگاه رهایی ساعت 17 با حضور هنرمندان، سفرای کشورهای خارجی و همچنین مسئولین فرهنگی و هنری در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می توانند از 21 شهریور تا 21 مهر از این نمایشگاه بازدید کنند. پیشنهاد بهزاد خواجات: سه کتاب بهزاد خواجات شاعر در این نوبت از پیشنهاد آخر هفته کتاب مخاطبان هنرآنلاین سه کتاب برای پیشنهاد داشت. او با اشاره به فصلنامه ارغنون ویژه رمانتیسم گفت: ویژه رمانتیسم ارغنون کتابی است که به نظرم فوق العاده آمد و فکر می‌کنم کسانی که این کتاب را مطالعه نکردند باید حتما یک نگاهی به آن بیندازند. او ادامه داد: خواندن این کتاب به نظرم ضروری است.

خواجات همچنین به کتاب "آیین صورتگری" اشاره کرد و گفت: این کتاب را سهراب طاووسی نوشته است و به نظرم کتاب قابل اشاره‌ای است. شاعر مجموعه شعر "جمهور" در پایان یک کتاب شعر پیشنهاد داد و گفت: مجموعه شعر "به مته فکر می‌کنم" اثر مریم فتحی در حوزه شعر امروز پیشنهاد می‌کنم و به نظرم می‌تواند برای مخاطب جذابیت خاص خودش را داشته باشد.

انتهای پیام/