هنرآنلاین: بار‌ها برای همه ما پیش آمده که در تعطیلات و اوقات فراغتی که داریم به فکر این موضوع باشیم تا در دنیای هنر پرسه بزنیم و از فیلم‌ها، نمایش‌ها، کنسرت‌ها و آلبوم‌های موسیقی و یا نمایشگاه‌های هنری استفاده کنیم، اما معمولا برای انتخاب دچار مشکل می‌شویم و این تجربه را قطعا داریم که یا از دوستانی که سلیقه‌شان بیشتر با ما همخوان است و یا تجربه‌ای در زمینه هنر دارند در مورد انتخاب آثار پیشنهاد بگیریم و یا بدهیم.

پپیشنهاد علی باباچاهی: کتاب "کافکا در کرانه" نوشته هاروکی موراکامی علی باباچاهی شاعر و منتقد معاصر پیشنهاددهنده کتاب‌‎ آخر هفته مخاطبان هنرآنلاین است. او به ما و شما خواندن کتاب "کافکا در کرانه" نوشته هاروکی موراکامی را پیشنهاد می‌کند.

این کتاب را نشر نیلوفر و با ترجمه مهدی غبرایی منتشر کرده است. هاروکی موراکامی نویسنده بنام ژاپنی است که از او آثار بسیاری از جمله دو رمان "تعقیب گوسفند وحشی" و "سرزمین عجایب بی‌رحم و ته دنیا" و چند مجموعه داستان کوتاه منتشر شده است. "کافکا در کرانه" این نویسنده را می‌توان جزو آثار برجسته سوررئالیستی او به شمار آورد. پبشنهاد فریندخت زاهدی: نمایش "در همین نزدیکی" فریندخت زاهدی، نویسنده و پژوهشگر تئاتر تماشای نمایش "در همین نزدیکی" به نویسندگی و کارگردانی جلال تجنگی را به علاقه‌مندان تئاتر برای روزهای تعطیلات آخر هفته پیشنهاد کرد. زاهدی درباره دلیل این پیشنهاد گفت: به این علت که در این نمایش به شکلی صحیح به مسائل روز اجتماعی و تاثیر مشکلات اقتصادی در زندگی جوانان در قالب یک درام روان پرداخته می‌شود، تماشای این نمایش را پیشنهاد به دوستداران تئاتر پیشنهاد می‌کنم. در این نمایش که با نقش آفرینی مهدی حاجیان، مهران حسینی، آفاق میرقاسمی، علی نجفی و سعید هاشمی پور روی صحنه است، بخشی از زندگی 4 دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف به نمایش در آمده که تجربه مشترک آنها شکست خوردن در راه‌اندازی کسب و کار مرتبط با تحصیلاتشان است. این 4 نفر که ترخیص کار گمرک هستند، از جایی اراده می کنند تا شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشند. "در همین نزدیکی" هر روز ساعت 19 به مدت زمان 70 دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. پیشنهاد آبتین مظفری: نمایشگاه خسرو حسن‌زاده و نمایشگاه گالری ماه

آبتین مظفری عکاس و سینماگر از میان نمایشگاه‌هایی که در جریان برگزاری است، نمایشگاه خسرو حسن‌زاده در گالری آن و نمایشگاه گروهی گالری ماه را پیشنهاد کرد.

او می‌گوید: با وجود این که جمعه 14 شهریور چند نمایشگاه افتتاح می‌شود، اما من ترجیح می‌دهم از میان نمایشگاه‌های جاری به گالری‌گردان پیشنهاد بدهم. خسرو حسن زاده یکی از نقاشان شناخته شده است که اتفاقا ایده‌های خوبی نیز همواره در آثارش به نمایش می‌گذارد. از میان نمایشگاه دیدن نقاشی‌های او را در گالری آن پیشنهاد می‌کنم. گالری آن به نشانی ونک خیابان سئول جنوبی شماره 40، تا 30 شهریور میزبان نمایشگاه خسرو حسن‌زاده است. این هنرمند ادامه می‌دهد: نمایشگاه تابستانه گالری ماه هم فرصت مناسبی است که آثار هنرمندان پیشکسوت را در کنار هم ببینیم. گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 تا 5 مهرماه میزبان نمایشگاه تابستانه خود شامل آثار نقاشی و مجسمه ۵۰ هنرمند نامدار ایرانی است. انتهای پیام/