به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان ، اولین شب کنسرت سه نوازی با عنوان ˈنغمه ای در پرده ای ˈ با هنرمندی استاد حسین علیزاده، پژمان حدادی و صبا علیزاده شامگاه دوشنبه سوم شهریور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

استاد علیزاده در دو بخش به همراه گروهش به هنرمندی پرداخت که در بخش اول با تار و تنبک قطعاتی از موسیقی راست پنج گاه و اصفهان قدیم را برای موسیقی دوستان اجرا کرد و در بخش دوم با سه تار، کمانچه و تنبک و ضرب نیز، ابوعطا، ماهور، اصفهانک و ملودی نینوا را به علاقه مندان موسیقی عرضه کرد.

دراین برنامه که با استقبال گرم مردم فرهنگی و اهل موسیقی سنندج روبروشد به پاس احترام به شخصیت فرهنگی وهنری این استاد موسیقی و ارج نهادن به موسیقی سنتی ایرانی بارها قیام کردند و با دست های گرم از آنان استقبال نمودند. عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان و علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز به همراه مردم نظاره گر هنرمندی استاد علیزاده و گروهش بودند.

استاندار کردستان در پایان اجرای بخش اول با حضور بر روی سن به همراه«امین مرادی» رئیس حوزه هنری استان کردستان با اهدای تابلوی نقاشیخط آیه ای از آیات قرآن کریم با عنوان « آب» اثر هنرمند توانمند کردستانی ˈهوشنگ بهمنیˈ به نمایندگی از مردم هنرمند پرور کردستان از استاد علیزاده تقدیر وقدردانی نمود .

سکوت حاکم بر فضای سالن اجراء در زمان اجراکه ناشی از توانمندی خارق العاده استاد بی بدلیل موسیقی ایران زمین و ایجاد ارتباط وانتقال احساس خاص هر بخش از نوازندگی به مخاطب سبب شده بود تا علاقه مندانی که موفق به حضور در سالن شده بودند گذر 150 دقیقه زمان را حس ننمایند و سکوت سه تار استاد بود که سکوت سالن را شکست و مردم باردیگر به پاس تقدیر از این استاد ارزنده موسیقی کشور قیام نمودند و دقایقی ممتد با دستان خود پرشور تا ترک سن توسط استاد علیزاده این هنرمند توانمند و همراهانشان را به امید حضور در شب دوم برنامه بدرقه نمودند .

بازار امضا و عکس یادگاری گرفتن با استاد علیزاده در پردیس سینمایی بهمن سنندج پس از مراسم داغ بود و مردم فرهنگی و موسیقی دوست سنندج با ابراز احساسات نسبت به این استاد موسیقی در مهدوخواستگاه موسیقی جهان به خوبی از وی استقبال کردند و دراین میان سعه صدر و پاسخ گویی استاد علیزاده به این احساسات علی رغم خستگی که داشتند بسیار ارزنده و تماشایی بود.

همچنین پیش از آغاز کنسرت استاندار کردستان و معاون سیاسی امنیتی استادار از نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار هنرمند پیشکسوت ˈمهدی حجت الساداتˈ در محلگالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز دیدن کردند و درتمجید از این استاد توانمند مطلبی را در دفتر نمایشگاه به ثبت رساندند.

علاقه مندان جهت حضور در شب دوم اجرای کنسرت بداهه نوازی استاد علیزاده امروز سه شنبه 4 شهریور ماه نیز فرصت دارند تا از نزدیک ازصدای روح انگیز سه تار استاد علیزاده را ساعت 21 در پردیس سینمایی بهمن سنندج بهره مند گردند .

بعد از اجرای سنندج استاد علیزاده به مدت دو شب در همدان اجرای برنامه خواهند داشت .

انتهای پیام