سرویس تئاتر هنرآنلاین: زهره بهروزی‌نیا کارگردان نمایش "کنار ستاره‌ها برمی‌گردم" که جز آثار پذیرفته شده بعد از بازبینی بوده، درباره نمایش خود به هنرآنلاین، گفت: این نمایش توسط سیاوش بهادری نوشته شده و سهیلا بامجلان سازنده عروسک و رضا مهدی‌زاده طراح صحنه این نمایش را انجام داده‌اند.

این کارگردان در ادامه با اشاره به بازیگران این نمایش افزود: نمایش "کنار ستاره‌ها برمی‌گردم" توسط یک بازیگر اجرا می‌شود. در واقع بهرام بهبهانی هم بازیگر و هم بازی‌دهنده عروسک در این نمایش است.

بهروزی‌نیا درباره داستان این نمایش بیان کرد: داستان این نمایش خواب یک شخصی است که دارای قد بلندی است و در طول خواب با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که موجب شد شروع تولید نمایش طول بکشد این بود که نمایش ما به صورت تک‌بازیگر به همراه تعدادی عروسک به صحنه می‌رود و به همین دلیل ناچار هستم برای انتخاب بازیگر وسواس زیادی به خرج دهم. در این صورت اکثر گروه‌ها در زمانی کوتاه و با سرعت زیاد نمایشی را برای اجرا آماده می‌کنند که موجب کاهش کیفیت خواهد شد.

کارگردان نمایش "درفش کاویانی" درباره روند برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی عنوان کرد: هر سال برای برگزاری جشنواره تئاتر با مشکل و نبود برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان روبرو هستیم و معتقدیم در دوره بعدی این مشکلات حل می‌شود، اما هر دوره از برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی، سیاست‌های خود را دربرمی‌گیرد و معمولا هم برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات برای جشنواره در 6 ماه آخر شکل می‌گیرد.

او در ادامه اضافه کرد: این دوره با حضور مرضیه برومند دبیر جشنواره تا حدی اتفاق خوبی برای اهالی نمایش عروسکی افتاده است. به هر حال هر دوره مشکلاتی وجود دارد حالا یا کمرنگ‌تر و یا بیشتر. مهم این است که جشنواره هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

بهروزی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: مشکل اساسی اکثر کارگردان‌های عروسکی این است که تولیدات خود را تنها برای جشنواره می‌رسانند و بعد از جشنواره هیچ تضمیمنی برای اجرای عمومی آثار تولید شده وجود ندارد. البته کار عروسکی بزرگسالان با کار عروسکی کودک و نوجوان فرق می‌کند. چرا که کارهای عروسکی کودک، سالنی برای نمایش از سوی کانون پرورش فکری دارند اما آثار عروسکی بزرگسالان معمولا زمان و مکانی برای اجرا ندارند.

پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران از 22 تا 29 شهریور با دبیری مرضیه برومند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/