سرویس تئاتر هنرآنلاین: اکرم ابوالمعالی کارگردان نمایش "حکایت حاکمی که دیگر حاکم نیست" درباره این نمایش به هنرآنلاین، گفت: این نمایش با ترکیب نور و سایه اجرا می‌شود. چهار عروسک‌گردان که دو تا از عروسک‌گردان‌ها همزمان کار صداپیشگی را هم انجام می‌دهند. دو کاراکتر بازیگر ،حاکم و دختر در این نمایش نیز حضور دارند.

او در ادامه به داستان نمایش " حاکمی که دیگر حاکم نیست" که از اصفهان در جشنواره حضور دارد اشاره کرد و گفت: داستان این نمایش برگرفته از یک داستانی قدیمی است که حاکمی قلب‌اش را گم می کند و کل داستان حواشی قلب گمشده حاکم می‌گذرد. البته این نمایش ویژه نوجوان است و در خوشبختانه در بازبینی نهایی مورد توجه داوران قرار گرفته است.

ابوالمعالی درباره پانزدهمین دوره از جشنواره تئاتر عروسکی بیان کرد: مدت‌ها بود که دوست داشتم تا در جشنواره تئاتر عروسکی شرکت کنم. اگرچه تا پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر با نوع‌های مختلف نمایش، حضور داشتم. در سال 1379 بود که نمایشی عروسکی را به همراه همسرم به نگارش در آوردیم و برای جشنواره یونیما فرستادیم. اما همیشه مخاطب ثابت جشنواره‌های عروسکی بوده‌ام.

کارگردان تئاتر در ادامه به دبیر این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: اتفاق خوب امسال این بوده که خانم مرضیه برومند دبیر این جشنواره را بر عهده داشته و تاکنون توانسته گروه‌های مختلف این جشنواره را راضی کند. با اینکه مشکلات زیادی در نمایش عروسکی دیده می‌شود، اما وقتی شخصی به لحاظ معنوی جریانی را هدایت کند، قطعا در اجرا هم موفق خواهد بود.

او در پایان گفت: انرژی مثبت دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره تئاتر عروسکی باعث شد تا سختی‌های این دوره به چشم نیاید. از فضای کوچک و امکانات کم شهرستان‌ها بگیرید تا بحث مالی که واقعا خانم برومند با تماس‌های مکرر خود برای شرکت در این جشنواره انگیزه را برای من و دوستان من بیشتر کردند. حمایت معنوی در این دوره بیشتر از هر دوره‌ای ارزشمند بود.

"حکایت حاکمی که دیگر حاکم نیست" به کارگردانی و نویسندگی اکرم ابوالمعالی است. این نمایش در مرحله تمرین به سر می‌برد تا برای اجرا در جشنواره نمایش عروسکی آماده شود. از بازیگران این نمایش می‌توان به طراح صحنه و ساخت دکور احمد پناهی نژاد، مینا پناه نژاد طراح عروسک، بیژن گنج علی، مریم پناه نژاد عروسک گردان، ، عروسک مکمل مهسا کاظمی و مینا پناه نژاد، موسیق این نمایش را هم پویا فرهنگ پژوه بر عهده دارد.

انتهای پیام/