به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر برای صلح، ۲۱سپتامبر برابر با ۳۰ شهریور ماه از سوی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی صلح نام گذاری شده است و هر سال در بسیاری از کشورهای دنیا به بهانه روز جهانی صلح مراسم و جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری با موضوع صلح برگزار می‌شود، از سال گذشته و با آغاز به کار جشنواره هنر برای صلح، ایران نیز به جمع برگزار کنندگان این جشنواره پیوسته است.

این جشنواره که اهدافی چون ترویج خلق آثار هنری با موضوع صلح را برای کمک به گسترش صلح، آرامش و ثبات در جهان دنبال می‌کند، دومین دوره این جشنواره را در قالب نمایشگاهی از آثار تجسمی در رشته‌های طراحی، نقاشی، عکس، گرافیک، مجسمه و چیدمان با همراهی تعداد زیادی از هنرمندان و حامیان صلح و فعالیت‌های بشردوستانه برگزار می‌کند.

در این دوره از جشنواره تلاش شده است تا حد امکان آثار حاضر در نمایشگاه به صلح از منظر آرامش، امید به زندگی و توجه به کودکان بپردازد، چرا که متاسفانه همیشه صلح را در برابر جنگ گذاشته‌ایم و برای بیان صلح از معایب و معضلات جنگ سخن گفته شده است. مادر ترزا که یکی از بزرگ‌ترین فعالین صلح در جهان به شمار می‌رود جمله زیبایی دارد: "هرگز در راهپیمائی ضد جنگ شرکت نمی‌کنم، اگر راهپیمایی صلح داشتید خبرم کنید" پس ما نیز سعی کرده‌ایم تا به صلح توجه کنیم و صلح را از زاویه دید هنرمندان کشورمان به تصویر بکشیم.

روابط عمومی جشنواره مراتب قدردانی خود را از تمامی دست اندرکاران، دوستان و همراهانی که در سال گذشته در برپایی جشنواره هنر برای صلح مشارکت داشته‌اند اعلام می‌دارد و امیدوار است، دومین دوره این جشنواره همانند سال گذشته با استقبال خوبی از سوی هنرمندان، حامیان صلح و مردم همراه شود.

انتهای پیام/