سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمیدرضا خانپور، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه طراحی لباس خبر داد و در این باره به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه طراحی لباس و 33 رشته دیگر با هدف افزایش مهارت و خلاقیت طراحان در حال انجام است.

او در ادامه افزود: این مسابقات ابتدا در سطح شهرستان برگزار می‌شود سپس برگزیدگان به سطح استانی راه پیدا می‌کنند و تنها یک برگزیده از هر استانی در کرج و تهران به رقابت سطح ملی راه می‌یابد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران بیان کرد: برگزیدگان این مسابقات هر دو سال یکبار به مسابقات جهانی مهارت راه پیدا می‌کنند لذا برگزیدگان این دوره نیز در سال 2015 معادل تیرماه سال آینده به برزیل اعزام می‌شوند.

خانپور تصریح کرد: طراحی لباس یکی از رشته‌های پرطرفدار است که علاقمندان طی 3 روز در آن به رقابت می‌پردازند.

او ادامه داد: در این 3 روز شرکت کنندگان به ارائه کارهای عملی و شفاهی می‌پردازند که توسط داوران تعیین می‌شود و مواردی نظیر کیفیت، مدت زمان دوخت، الگو، تمیزی کار و مباحثی از این دست مورد بررسی قرار می‌گیرد و داوران بر اساس ویژگی‌های مشخص شده به امتیاز دهی می‌پردازند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران درباره زمان برگزاری این مسابقات گفت: برگزاری مسابقات از 9 شهریور ماه در محل تربیت بدنی استان البرز آغاز می‌شود و پس از 3 روز رقابت صبح روز 13 با معرفی افراد برگزیده در حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولان خاتمه می‌یابد.

خانپور با اشاره به اعزام نفر برگزیده رشته طراحی لباس به کشور برزیل اظهار کرد: به سه نفر برگزیده جایزه تعلق می‌گیرد و نفر اول نیز به برزیل اعزام می‌شود البته به کسانی هم که بتوانند از امتیازات این مسابقه حداقل نمره 500 را به دست آورند نیز دیپلم افتخار ارائه می‌شود.

او درباره ساعت برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با 31 شرکت کننده از روز 9 شهریور ماه به مدت سه روز از ساعت 30/8 تا 30/12 و در نوبت عصر از ساعت 30/14 تا 18 برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انگیزه در بین علاقمندان اعلام کرد و گفت: یقینا چنین ارزیابی‌هایی باعث افزایش خلاقیت و تلاش طراحان و علاقمندان می‌شود.

انتهای پیام/