سرویس تجسمی هنرآنلاین : آثار نقاشی محمد حسین ناسوتی با عنوان "همین چند وقت پیش" در گالری نگاه به نمایش گذاشته شد.ناسوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره به نحوه انتخاب موضوع کار خود گفت: من دوست داشتم آثار نمایشگاهم پیرو موضوع خاصی باشد و کارها با هم مرتبط باشند. با توجه به اینکه این سوژه از مدتها پیش در ذهن من بود، آثاری را با عنوان "همین چند وقت پیش" به وجود آوردم که نگاهی دارند به روابط بین آدم‌ها و حس‌های خوبی که قبلا بین آنها وجود داشت. همیشه در پس ذهن انسان گذشته شیرین‌تر از حال است و به نظر می‌رسد روابط بین افراد در آن زمان بهتر بود.

او افزود: در این تابلوهای آبستره و کلاژ خواستم صمیمیت بین مردم، خانه‌ها و شهر را نشان دهم. پنجره‌ های قدیمی که رو به هم باز می‌شوند و در کتار آن آسمانخراش‌هایی که سر به آسمان بلند کرده‎اند. خانه‌هایی که در کنار هم هستند نشانه این است که دل‌ها به هم نزدیک بود و این نزدیکی یعنی خدا در زندگی مردم نقش دارد.

ناسوتی با بیان اینکه پیش از این نقاشی رئال انجام می‌داده است گفت: پایه و اصول نقاشی سبک رئال است و معمولا نقاش‌ها در ابتدا با این سبک کار می‌کنند. اما من پس از چند سال کار کردن در این سبک به این نتیجه رسیدم که تابلوی مدرن حرف بیشتری برای گفتن دارد و کارهایی که با این سبک انجام می‌دهم برای بیننده ملموس است. در کارهایم سعی می‌کنم سادگی را رعایت کنم تا ملموس و قابل فهم باشند، با این‌حال هنوز هم تا حدی ردپای رئالیسم در کارهایم هست.

او درمورد رنگ‌های استفاده شده در تابلوها گفت: من از رنگ اکریلیک و رنگ‌‎های صنعتی استفاده کردم. در این کارها رنگ‌های سرد و گرم را در کنار هم قرار دادم تا بتوانند در کنار هم تاثیر آرامش بخشی در ذهن مخاطب داشته باشند. همه رنگها در کار من استفاده شده و کامل کننده یکدیگر هستند. هر کسی که کار هنری انجام می‌دهد از فضای پیرامون خود تاثیر می‌گیرد، من هم با توجه به حالی که در زمان کار داشتم رنگها را انتخاب کردم. در واقع وقتی به یک مسئله فکر می‌کنید ناخودآگاه از میان ده رنگی که جلوی شما هست یک رنگ شما را جلب می‌کند.

ناسوتی که نقاشی را از زمان کودکی آغاز کرده و در هنرستان سوره تحصیل کرده است در مورد فعالیت‌های خود در این زمینه گفت: یکی از اساتیدی که کمک بسیاری به من کرد "ساعد فارسی" است که جدا از آموزش‌هایی که به من داد، دوره‌ای من را نزد عباس کاتوزیان برد که نقاشی چهره را آنجا آموختم و با اینکه کلاس‌ها بسیار کوتاه بود چیزهای زیادی آنجا یاد گرفتم. در طی این سال‌ها هم نمایشگاه‌های مختلفی در فرهنگسرای ارسباران، گالری آرت اکسپو،خانه سوره و... داشتم و نمایشگاه بعدی من هم در گالری سیحون لس آنجلس برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه تا 4 شهریور در گالری نگاه برپا است.

انتهای پیام/