به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، این هنرمند تئاتر که نمایش‌های مختلفی را به صورت کارگاهی با گروهی از هنرجویان جوان تئاتر اجرا کرده است، این بار نیز نمایش تازه‌ای را با عنوان "سال ثانیه" آماده اجرا کرده که این نمایش در جشنواره تئاتر زوریخ که معتبرترین جشنواره تئاتر سوئیس است، به صحنه می‌برد.

نویسنده این نمایشنامه نشمینه نوروزی است و تم اولیه آن درباره فراموشی است.

نمایش "سال ثانیه" یک اثر زنانه به حساب می‌آید و تمام بازیگران آن زن هستند.

قرار است این نمایش روزهای شنبه تا دوشنبه آینده یعنی 25 تا 27 مردادماه در جشنواره تئاتر زوریخ به صحنه برود.

این جشنواره در بخش‌های مختلفی همچون نمایش‌های کوتاه و مونولوگ، آثار هنرمندان جوان‌تر، آثار هنرمندان حرفه‌ای‌تر و... برگزار می‌شود و بخشی هم به صورت رقابتی برگزار خواهد شد که نمایش "سال ثانیه" در همین بخش رقابتی به صحنه می‌رود.

این فستیوال از 14 آگوست به مدت سه هفته در زوریخ برگزار می‌شود و حمید پورآذری برای اولین بار در این رویداد بین‌المللی حضور پیدا می‌کند.

پیش از این نیز هنرمندانی همچون آتیلا پسیانی، آزاده شاه‌میری و امیررضا کوهستانی در این جشنواره به عنوان داور و نیز هنرمند شرکت‌کننده حضور داشته‌اند.

در این دوره از جشنواره تئاتر زوریخ، امیررضا کوهستانی نیز نمایش "ایوانف" را به صحنه می‌برد، البته این نمایش در بخش مسابقه اجرا نخواهد شد.

حمید پورآذری در چند سال گذشته نمایش‌هایی را در انگلیس، هلند و... به صحنه برده است.

او تاکنون نمایش‌های "دایره گچی"، "ادیپ"، "دور دوفرمان"، "خانه‌ای روی آب" و... را با گروهی از هنرجویان جوان و دانشجویان تئاتر اجرا کرده است. انتهای پیام/