سرویس تئاتر هنر آنلاین: دلارا نوشین کارگردان نمایش "خاله روشور" درباره انصراف خود از جشنواره تئاتر عروسکی به هنرآنلاین، گفت: متاسفانه نتوانستم عوامل این کار را دور هم جمع کنم و تمرین لازم را برای اجرای این نمایش انجام دهم. با توجه به اینکه تعداد نفرات این اجرا خیلی زیاد بود و دوست داشتم که با قدرت "خاله روشو" را روی صحنه ببرم، انصراف خودم را اعلام کردم.

وی در ادامه به دبیر این جشنواره اشاره کرد و گفت: خیلی دوست داشتم در این دوره که دبیری جشنواره را هنرمند عزیزی چون مرضیه برومند بر عهده داشت، نمایشی روی صحنه می‌بردم. بی شک حضور یک هنرمند از اهالی خود تئاتر تاثیر زیادی در انتخاب اجراها خواهد داشت.

کارگردان نمایش "طعم آلوی جنگلی" درباره فعالیت‌های اخیر خود عنوان کرد: این روزها مشغول کار ترجمه هستم و خود را برای بازی چند نمایش آماده می‌کنم.

وی در ادامه به ضرورت جشنواره تئاتر عروسکی در این عرصه اشاره کرد و گفت: به نظر من جشنواره تئاتر عروسکی و جشنواره تئاتر آیینی و سنتی هر دو جز مهمترین جشنواره های نمایشی هستند. اما اینکه چقدربه این دو جشنواره بها داده می‌شود، قابل اهمیت است. وقتی یک سری مشکلات کلی در عرصه تئاتر وجود دارد، ناخودآگاه جشنواره‌های نمایشی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نوشین در ادامه گفت: فکر می‌کنم بیشترین حمایت از این جشنواره‌ها از سوی هنرمندان انجام می‌شود. با این حال امیدوارم هنرمندان قدیمی این‌گونه از هنرهای نمایشی هم پا به عرصه بگذارند. در واقع نفس برگزاری هر دوره از جشنواره تئاتر عروسکی است که سنگر این هنر را در حوزه تئاتر حفظ کرده است.

انتهای پیام/