سرویس تجسمی هنرآنلاین : موزه پرادو مادرید پس از نمایش آثار فرانسیسکو گویا نقاش صاحب نام قرن نوزده اسپانیا بخشی دیگر از نمایش گنجینه خود را به آثار تعدادی از هنرمندان شاخص تاریخ هنر چون تیتان، بروگل، ال گرکو، ولاسکز و روبنس اختصاص داده است.

این موزه با نمایش ۱۳۵ شاهکار از این هنرمندان فرصتی استثنایی را برای علاقه‌مندان و پژوهشگران در آشنایی با برخی از مهم‌ترین هنرمندان تاریخ هنر فراهم کرده است.

این نمایش که از ۱۶ ژوئیه برپاشده تا ۵ ژانویه ۲۰۱۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مرور آثار کاندینسکی در آمریکا

نمایشگاه مرور آثار واسیلی کاندینسکی نقاش و یکی از نظریه‌پردازان بزرگ هنر نو از اول سپتامبر در موزه هنر میلواکی ویسکانسین برگزار می‌شود.

این نمایش با همکاری مرکز هنری ژرژ پمپیدوی پاریس که یکی از مجموعه‌های بزرگ آثار کاندینسکی را در اختیار دارد صورت می‌گیرد.

کاندینسکی از آنجا که نخستین نقاشی‌های مدرن اِنتزاعی را خلق کرده‌ است، یکی از معروف‌ترین و اثرگذار‌ترین هنرمندان سده بیستم به‌شمار می‌آید.

نمایش آثار فیلیپ بوکنت در سویس

نمایشگاهی از آثار فیلیپ بوکنت هنرمند نئو امپرسیونیست در داووس در سوییس برپا شده است. چشم‌اندازهای کوهستانی و مناظر زندگی روزمره عمده کارهای این هنرمند را تشکیل می‌دهد که به دلیل ابتلا به بیماری سل سال‌های زیادی را در کوهستان‌های آلپ به نقاشی گذراند.

بوکنت در آثارش نشان داده که بر رنگ و فرم تاکید ویژه دارد. او توانست با پی ریزی شیوه منحصر بفرد خود به نام woodcuts جایگاه ویژه‌ای به عنوان یک هنرمند نوآور را رقم بزند. اگرچه مرگ زودرس او موجب شد تا آثارش برای مدتی از چشم‌ها پنهان بمانند اما به فاصله‌ای کوتاه آثارش مجددا مورد توجه قرار گرفت و نمایشگاه‌های زیادی به نمایش آثار او اخصاص پیدا کردند.

آرت دیلی 11 اوت

انتهای پیام/