سرویس تجسمی هنرآنلاین: مجموعه هنری شخصی دامین هرست سال 2015 در یک گالری به طول یک خیابان نمایش داده می‌شود. این گالری‌ها را آرشیتکت‌هایی طراحی کرده‌اند که گالری تیت بریتانیا را بازسازی کردند.

مهندسان "کاروسو سینت جان" در حال بازسازی سه انباری به ثبت رسیده هستند و دو سازه دیگر به آن اضافه می‌کنند تا گالری نیوپورت استریت خلق شود که طول آن به اندازه کل خیابان لامبث است.

این گالری ابتدا قرار بود سال 2014 افتتاح شود، اما سخنگوی شرکت "ساینس با مسئولیت محدود" متعلق به هرست، به گاردین گفت این گالری مه یا ژوئن 2015 افتتاح می‌شود.

نیوپورت استریت همین حالا محل یکی از استودیوهای هرست است. در گالری جدید بیش از دو هزار اثر از مجموعه هنری شخصی او شامل آثاری از فرانسیس بیکن، جف کونز و بنکسی به نمایش درمی‌آید.

هرست سال 2012 در گفت‌وگو با آبزرور از این پروژه به عنوان "گالری ساچی من" یاد کرد و گفت: اینجا جایی برای نمایش کلکسیون هنر معاصر من است. اینکه همه آن‌ها در صندوق نگهداری شوند، حس بدی ایجاد می‌کند.

پروژه هنرمند 49 ساله بریتانیایی شامل شش نمایشگاه، یک رستوران و فضاهای اداری و یک دفتر برای خود اوست.

شرکت "کاروسو سینت جان" که پیش از این گالری تیت بریتانیا و گالری گاگوسیان پاریس را نوسازی کرده‌اند، قصد دارند انباری‌های یک شرکت تئاتری قدیمی را به مجموعه‌ای از اتاق‌های باشکوه تبدیل کنند. دو سازه دیگر نیز به مجموعه اضافه می‌شود.

هرست که کارش را از ظرفشویی در یک رستوران در لیدز شروع کرد، از معروف‌ترین و جنجالی‌ترین هنرمندان زنده دنیاست.

جواهرات یکی از عناصر اصلی آثار او در سال‌های اخیر است و مجسمه سر یک اسکلت با جواهرات گران‌قیمت از معروف‌ترین آثارش است. غالب آثار شناخته‌شده هرست از کوسه و گاو و گوسفند داخل آکواریوم تا قفسه‌های دارو و پروانه‌ها را در برمی‌گیرد.

گاردین / 24 ژوئیه

انتهای پیام/