به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، ایرج تقی‌پور که از ساخت آخرین فیلمش "صندلی خالی" بیش از شش سال می‌گذرد حوزه فعالیت یک تهیه کننده را در تلویزیون و سینما عنوان کرد و ادامه داد: در سینما که در سال‌های گذشته جواد شمقدری تصمیم گرفته بود آدم‌ها را فیلتر کند و سجادپور هم رسما گفته بود هر که با ما نیست بهتر است برود و شغلش را عوض کند، مثلا سوپرمارکت باز کند.

او افزود: من هم بلد نیستم از یکسری رانت‌ها استفاده کنم، ضمن اینکه فروش در سینما ایران هم به شدت کاهش پیدا کرده است و سخت است شرایطی پدید آورد و با سرمایه شخصی کار کرد، همه چیز متکی به سینمای دولتی است.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: بیشتر حمایت‌ها هم معطوف به آثاری مانند "اخراجی‌ها" بود و من نتوانستم کار کنم چون نمی‌توانستم چنین شرایطی داشته باشم.

تقی‌پور ادامه داد: چرخه فروش یک فیلم با نمایش خانگی و تلویزیون کامل می‌شود که متاسفانه تلویزیون ما هم حاضر است آثار سخیف خارجی و یا کارهای ضعیف داخلی را نمایش دهد اما فیلم رضا میرکریمی را نمایش ندهد.

این تهیه کننده که در تلویزیون هم سریال "101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها" را داشته است،‌ درباره عدم فعالیتش بعد از تهیه این مجموعه نیز گفت: در تلویزیون هم شاهد سوء مدیریت شدید هستیم و این موضوع به سمتی رفته است که همه سریال‌ها در حین ساخت، پخش می‌شود و وضع سازمان به حدی رسیده است که تولید کنندگان وسایل ورزشی و لوازم آرایشی برای سریال‌ها تعیین تکلیف می‌کنند که من در این بازی هم نمی‌توانم حضور داشته باشم.

او افزود: در واقع نمی‌توانم التماس کنم و کار بگیرم و بعد هم به عواملم التماس کنم و بخواهم پولشان را دوسال بعد پرداخت کنم. نمی‌توانم در این فساد حضور داشته باشم. سوء مدیریت در تلویزیون باعث از دست رفتن بینندگان شده است.

از دیگر آثار سینمایی تهیه شده توسط ایرج تقی‌پور می‌توان به فیلم‌های "نگین" ،"روز کارنامه" و "مواجهه" اشاره کرد.ایرج تقی‌پور در حال حاضر مشغول آماده کردن شرایط تولید فیلم مربوط به لانه جاسوسی است. انتهای پیام/