سرویس موسیقی هنرآنلاین: تامی رامون (Tommy Ramone) جمعه بر اثر ابتلا به سرطان مجاری صفراوی در خانه‌اش در نیویورک از دنیا رفت. او 65 ساله بود. این نوازنده درامز و تهیه‌کننده گروه رامونز متولد 1949 در بوداپست در مجارستان بود. او سال 1957 میلادی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد.

رامون که به شدن تحت تاثیر گروه‌های دهه شصتی "د نیویورک دالز" و "گرل" قرار داشت، در 1974 اولین گروه پانک زیرزمینی را در نیویورک پایه‌گذاری و سپس نخستین آلبومش را به بازار عرضه کرد. ضبط این آلبوم که به افتخار اعضای گروه "رامونز" نامگذاری شد، در شش روز با هزینه 6400 دلار به پایان رسید. در این آلبوم اعضای گروه رامونز در آغاز هریک از ترانه‌ها فریاد می‌کشیدند: 1، 2، 3، 4 و به این ترتیب امضای خود را پای کار قرار دادند.

آلبوم "رامونز" گرچه فروش ضعیفی در ایالات متحده داشت؛ اما ماه گذشته، یعنی 38 سال پس از انتشار، به گواهینامه "طلایی" در فروش دست یافت.

ظاهر جوان‌پسند و اجراهای نفسگیر و مسحورکننده رامون‌‌ها، که با موسیقی خود پلی میان سبک راک و پانک زده بودند، سال‌های پرکاری را تا 1996، زمان فروپاشی گروه، برای آن ها رقم زد. جانی، دی دی و جویی رامون دیگر اعضای گروه "رامونز" و از دوستان دوران نوجوانی تامی بودند که همگی پیش از او بدرود حیات گفتند.

رامونز جزو بانفوذترین گروه‌ها در صحنه پانک راک امریکا و بریتانیا به شمار می‌آیند و در سال 2002 به تالار مشاهیر راه یافتند. تامی در سه آلبوم نخست گروه به عنوان نوازنده و در دو آلبوم به عنوان تهیه کننده حضور داشت تا اینکه در سال 1978 در پی بروز برخی مشکلات گروه را ترک کرد.

تلگراف / 12 ژوئیه

انتهای پیام عاطفه بزرگ‌نیا