به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا ؛ ماریو بارگاس یوسای 78 ساله به زودی مدرک دکترای افتخاری دانشگاه «نیو»ی شهر لیسبون پرتغال را به پاس فعالیت‌های قابل‌توجه و بااهمیت در بافت ادبیات آمریکای لاتین دریافت می‌کند.

«نونو جودیس»، استاد دپارتمان فرهنگ، ادبیات و زبان‌های این دانشگاه پرتغالی دکترای افتخاری را طی مراسمی در روز 22 جولای به یوسا اعطا خواهد کرد.

یوسا یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویسان و مقاله‌نویسان معاصر است که جایزه نوبل 2010‌، جایزه میگوئل سروانتس 1994 و جایزه پرنس آستوریاس 1976 از جمله افتخارات ادبی وی هستند.

به گزارش نویتسیاس،‌ او علاوه‌بر ادبیات،‌ در دنیای سیاست هم فعالیت چشمگیری دارد. یوسا در سال 1990 کاندید ریاست‌جمهوری پرو شد. نام وی در میان 10 روشنفکر تاثیرگذار آمریکای لاتین به چشم می‌خورد. از آوریل 2012 جایزه رمانی هم به نام او در شهر لیما راه‌اندازی شده است.

وی که متولد 1936، از بزرگترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌رود. یوسا طی پنج دهه گذشته آثار مطرحی همچون «سور بز‌»، «خانه سبز‌»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» را خلق کرده است. او همچنین در عرصه‌ سیاست و مقاله‌نویسی دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. یوسا در سال 2010 موفق به کسب جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

انتهای پیام/