به گزارش هنرآنلاین ؛ مجموعه تئاتر شهر از 22 تیر تا پنجم مرداد همزمان با فرا رسیدن شب‌های گرامی قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) میزبان ویژه‌برنامه "محفل مهر و ماه" خواهد بود.

در این دوره از ویژه برنامه‌های مهر و ماه که برای اولین بار توسط معاونت امور هنری وزارت ارشاد، مرکز هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، کانون تئاتر دینی، دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر صاحبدلان و مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود، علاوه بر اجرای چندین نمایش خیابانی، مجلس نقالی و مجالس شبیه‌خوانی در محوطه تئاتر شهر، نمایشنامه‌هایی از بهرام بیضایی، محمد چرمشیر و میلاد اکبرنژاد نیز در تالار اصلی تئاتر شهر روخوانی می‌شوند.

در بخش فضای باز "محفل مهر و ماه" که از یکشنبه 22 تیر تا شنبه 5 مرداد از ساعت 19:45 میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود آثار نمایشی چون "مدار 92 درجه" به کارگردانی روح الله سنایی، "اسماعیل‌ات" به کارگردانی شهاب راحله، "پشت سرت را نگاه نکن" به کارگردانی امیرحسین شفیعی، "علی نامه خوانی" به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار، "سبک زندگی" به کارگردانی فرامرز قلیچ خانی و "نفر دوم" به کارگردانی عقیل تقی‌زاده در کنار مجلس نقالی مرشد محسن میرزا علی اجرا می‌شوند. این در حالی است که از ساعت 21/30 روز یکشنبه 22 تیرماه تا شنبه 28 تیرماه مجالس تعزیه هم میزبان علاقه‌مندان نمایش‌های آیینی خواهد بود.

همچنین در بخش نمایشنامه‌خوانی که ساعت 18 در تالار اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود، به ترتیب نمایشنامه "ناگهان هذا جنون العاشقین" نوشته و کار میلاد اکبرنژاد روزهای 26 و 27 تیر، نمایشنامه "زمان سکوت برای زندگان" نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی عباس غفاری روزهای 28 و 29 تیر و نمایشنامه "مجلس ضربت خوردن" نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی محمد رحمانیان روزهای 30 و 31 تیر روخوانی خواهد شد.

برگزاری جلسه نقد و بررسی نمایش "قصر"

معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران در ادامه سلسله جلسات نقد و بررسی نمایش‌های روی صحنه در تماشاخانه ایرانشهر، جلسه نقد و بررسی نمایش "قصر" به کارگردانی آرمین جوان را در روز شنبه ۲۱ تیر ساعت ۱۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌کند.

در این جلسه حسین نمکین؛ مترجم کتاب "کافکا: به سوی ادبیات اقلیت"؛ ارسلان ریحان‌زاده، پژوهشگر و مترجم؛ علی قلی‌پور، منتقد تئا‌تر به همراه اعضای گروه حضور دارند و این نمایش را از چند دیدگاه متفاوت مورد نقد و بررسی قرار خواهند داد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۷ به سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/