سرویس موسیقی هنرآنلاین : افرن لوپز از اسپانیا، داوودخان خوشنواز از افغانستان، کوجیرو اومزاکی از ژاپن و کالین جیکوبسن از آمریکا از جمله هنرمندانی هستند که سیامک آقایی را در "سفر سنتور" همراهی می کنند.

این آلبوم تا پایان شهریورماه امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

سیامک آقایی اخیرا تور کنسرت دونوازی سنتور و تمبک را به همراه کامران منتظری در شهرهای مختلف ایران برگزار کرد. این دو در تازه‌ترین اجرای خود در قالب تور کنسرت "باز عشق" 30 خرداد در شهر سمنان روی صحنه رفتند.

سیامک آقایی ،آهنگساز و نوازنده سنتور، عضو گروه عارف و سرپرست گروه "سنتورنوازان" است. او دانش‌آموخته رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و نزد اساتیدی چون حسین ملک، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگ‌فر، فرامرز پایور، مجید کیانی، فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، تقی بینش و محمدتقی مسعودیه به تلمذ موسیقی پرداخته است.

آقایی از سال ۱۳۷۵ تاکنون در دو زمینه موسیقی محلی ایران و مکاتب سنتورنوازی به گردآوری اطلاعات اشتغال داشته و در زمینه موسیقی مقامی نیز فعالیت‌هایی انجام داده است. علاوه بر این‌ها در زمینه ساخت ساز هم تجربیاتی دارد که به عنوان مثال به ساخت ساز «قیچک بم» می‌توان اشاره کرد که در آخرین کنسرت پرویز مشکاتیان از آن استفاده شد. او همچنین به آموزش ردیف موسیقی ایرانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پرداخته‌ است.

این آهنگساز و سنتورنواز در عرصه کنسرت‌های خارجی نیز فعالیت‌هایی داشته که می‌توان به کنسرت او با «یو یو ما» در پروژه راه ابریشم اشاره کرد.

در زمینه آهنگسازی تاکنون آلبوم‌های "یاد باد" (با همراهی سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی)، "ز بعد ما" و "بیگاه شد" از سیامک آقای منتشر شده است.

(در عکس مربوط به این خبر سیامک آقایی را در کنار داوودخان خوشنواز هنرمند افغان می‌بینید.)

انتهای پیام/