سرویس فرهنگ و ادبیات هنر آنلاین: سفرنامه "غذا دعا عشق" نوشته الیزابت گیلبرت با ترجمه ندا شادنظر هفته گذشته به چاپ پنجم رسید. کتاب "غذا، دعا، عشق: داستان واقعی زنی در جست‌وجوی همه‌چیز در ایتالیا، هند و اندونزی" نوشته الیزابت گیلبرت و با ترجمه ندا شادنظر است که زمان انتشارش با استقبال زیادی از سوی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد، اما برخی نیز از آن انتقاد کردند و حتی کتاب طنزی نیز در پاسخ به این اثر نوشته شد.

نثر این کتاب صمیمانه و ساده است و نویسنده تجربیات خود را برای مخاطب روایت می‌کند. گیلبرت در 32 سالگی، تحصیل‌کرده‌ای است که خانه و همسری دارد و به‌عنوان یک نویسنده، روزگار موفقی می‌گذراند، اما او از زندگی مشترکش راضی نیست و کارش به جدایی می‌رسد. پس از طلاق تلاش‌هایی برای برقراری روابط جدید می‌کند که حاصلی به همراه ندارد. سال بعد از جدایی، زندگی را در سفر می‌گذراند؛ به طوریکه چهار ماه در ایتالیا به خوردن و لذت بردن از زندگی (غذا)، چهار ماه در هند در جست‌وجوی معنویات (دعا) و پایان سال سفر را در بالی اندونزی برای برقراری "تعادل" میان این دو و یافتن "عشق" سپری می کند.

این کتاب در انتشارات افراز، در2200 نسخه و با بهای 17700 تومان هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان به این اثر است. اما از مجموعه کتاب‌های مرغک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب "سیاه کوچولو، سفید کوچولو" برای کودکان منتشر شده است.

"سیاه کوچولو، سفید کوچولو" نوشته حمیده زاهد شکرآبی است که موضوع آن به دوستی و نیاز به داشتن هم‌بازی برای کودک به عنوان یک موجود اجتماعی اختصاص دارد.

داستان کتاب "سیاه کوچولو، سفید کوچولو" ماجرای دو خرگوش سیاه و سفید است که با هم آشنا شده و طی 7 روز در هنگام بازی اتفاق‌هایی برای‌شان می‌افتد و چیزهای زیادی از هم‌دیگر یاد می‌گیرند.

این کتاب در تعداد 5 هزار نسخه با طراحی و تصویرگری سمانه قاسمی برای گروه سنی الف (پیش دبستانی و اول دبستان) با قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.

اما سومین جلد از مجموعه برج تاریک که از داستان های آمریکایی قرن20 است با عنوان سرزمین متروک نیز روانه بازار شده است.

بعد از به چاپ رسیدن داستان هایی با عنوان "هفت تیرکش" و "انتخاب سوم" از استیون کینگ ، انتشارات افراز این بار داستان سرزمین متروک را به علاقه‌مندان داستان‌های آمریکایی پیشنهاد می‌دهد.

"برج تاریک" که مجموعه‌ای 7 جلدی است، در واقع فقط یک داستان دارد و چهار جلد اولش بیش از 2 هزار صفحه است. دست‌نویس سه جلد آخر نیز به بیش از دو هزار صفحه است. دست‌نویس سه جلد آخر نیز به بیش از دو هزار و 500 صفحه می‌رسد.

این کتاب 462 صفحه ای با 2200 نسخه و بهای 22000 تومان در کتابفوشی ها عرضه می‌شود.

اما "آشپزی با گِل" مجموعه کتاب‌هایی است که به بچه‌ها یاد می‌دهد چگونه با گل سفالگری، قلم مو و گواش کیک و پیتزا درست کنند. نیلوفر میرمحمدی، نویسنده نویسنده این کتاب به بچه‌ها آموزش می‌دهد تا با گل، پیتزای ذرت، مخلوط، نخود فرنگی، قارچ و گوشت چرخ‌کرده و... درست کنند. اما مواد لازم برای تهیه همه این پیتزاها گل و رنگ گواش و قلم‌مو است.

این مجموعه را انتشارات پیدایش در 3000 نسخه و هرجلد به قیمت 5000 تومان منتشر کرده و شاپور حاتمی، طراح جلد آن است.

انتهای پیام/