به گزارش هنرآنلاین ؛ هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان نمایش "بچه‌های ایران" به کارگردانی مهدی قلعه در فضایی بیرونی بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در 2 نوبت بعد از افطار اجرا می‌شود.

"بچه‌های ایران" عنوان نمایشی است که به شیوه‌ جالب و موزیکال در هر نوبت یک منطقه از کشور را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

بر اساس این گزارش، در این نمایش شاد مکان‌های تاریخی، مذهبی، محصولات کشاورزی و صنعتی، ویژگی‌های آب و هوایی، برخی آیین‌ها و آداب و رسوم مردم نواحی مختلف کشور همراه با موسیقی و حرکات نمایشی به کودکان معرفی می‌شود.

بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه قرآن، به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شده است و کارشناسان و مربیان کانون تلاش می‌کنند تا در کنار ایجاد فضایی شاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه مباحث دینی و قرآنی را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان ارایه کنند.

بر این اساس توجه به تولید و اجرای تئاتر و نمایش عروسکی در کانون دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و علاوه بر تولید به صورت حرفه‌ای، در مراکز فرهنگی‌هنری نیز هنر نمایشی بسیار مورد توجه مخاطبان قرار دارد.

بر همین اساس خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های هنری و نمایش می‌توانند تا 22 تیر 93 هر شب بعد از افطار برای دیدن این نمایش‌ها و بهرمندی از دیگر فعالیت‌های هنری ارایه شده به بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مراجعه کنند.

شهردار لاهیجان دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند شد

طی حکمی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی، شهردار لاهیجان، دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند شد.

رضا کحالی شهردار لاهیجان طی حکمی از سوی حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: در سالی که به شایستگی از سوی مقام معظم رهبری، سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است، امید داریم تا پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بتواند گامی بلند در ارتقاء فرهنگ این سرزمین بردارد.

گفتنی است این جشنواره شهریور ماه در شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/32/