سرویس تجسمی هنرآنلاین// جف کونز در طول سی سال گذشته همانقدر که محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین هنرمند امریکا بوده، به همان اندازه عنوان منفور ترین و جنجال برانگیزترین هنرمند پس از جنگ دوم را نیز به دوش کشیده است.

موزه ی ویتنی در نیویورک برای اولین بار تمام سالن‌های خود را برای ترسیم این وضعیت و نیز تجلیل از کونز به 120 قطعه‌ی هنری او اعم از نقاشی‌ها، مجسمه، اینستالیشن، عکس و طراحی پرداخته است.

در این نمایش که از 6 تیر تا 27 مهر 1393 برپاست چشم انداز زیبایی شناسانه ی کونز از منظر کیوریتور نمایشگاه- اسکات راتکف- ترسیم می شود. راتکف این نمایش را به نوعی تحلیل تاریخی هنر امریکایی نیز می بیند.

قرار است این نمایش در یک تور جهانی به پومپیدو و سپس به یکی از نخستین ستایشگران کونز گوگنهایم بیلبائو انتقال یابد.

جفری "جِف" کونز متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۵۵، نقاش و مجسمه‌ساز معاصر آمریکایی و از پیش‌گامان هنرهای تجسمی آمریکا محسوب می‌شود. دوستداران‌اش آثار او را از موفق‌ترین نمونه‌های "هنر اروتیک و پست مدرنگ و منتقدین‌اش آثار او را "مبتذل و بازارپسند" می‌پندارند. بدون شک، سبک هنری جف کونز در میان اهالی هنر سخت جدل‌انگیز است.

جِف کونز یکی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان زنده و از لحاظ ارزش آثارش دارای چندین رکورد قیمت است.

"لوپی" یکی از آثار خلق‌شده توسط جِف کونز در سال ۱۹۹۹ میلادی به مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند در یک حراج هنری فروخته شد، که در آن زمان یک رکورد قیمت برای اثری از او محسوب می‌شد.

اثری از جِف کونز با عنوان "قلب‌های به دار آویخته شده" نیز در نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی در یک حراجی هنری به مبلغ ۲۳ و نیم میلیون دلار به فروش رفت که تا آن تاریخ، رکورد بالاترین قیمت برای اثری هنری از یک هنرمند در قید حیات بود.

حراجی ساتبی در سال ۲۰۰۸ میلادی، اعلام کرد که آثار فروخته‌شده متعلق به جِف کونز در حراجی‌های هنری آن سال، مجموعاً به ارزش ۱۷۸ میلیون و پانصد هزار دلار معامله شده‌اند.

انتهای پیام/