سرویس تجسمی هنرآنلاین: حراجی کریستیز پس از موفقیت حراجی ماه مه در نیویورک که بالاترین فروش یک حراجی مجزا در بازار هنری حاصل شد، قصد دارد با برپایی یک حراجی دیگر در لندن با موضوع هنر معاصر و پس از جنگ آن موفقیت را تکرار کند.

در این حراجی که سه‌شنبه اول ژوئیه (10 تیر) برگزار می‌شود، آثار تعدادی از مهم‌ترین هنرمندان قرن‌های بیستم و بیست یکم شامل فرانسیس بیکن، گرهارد ریشتر، اندی وارهول و جکسون پولاک به حراج گذاشته می‌شود.

از جمله این آثار می‌توان به اثری از فرانسیس بیکن نقاش ایرلندی (1992-1909) با عنوان "Study for Head of Lucian Freud" اشاره کرد. سوژه این تابلوی نقاشی که سال 1967 کشیده شده، لوسین فروید، دوست بیکن و دیگر نقاش معروف بریتانیایی است. بیکن و فروید سال 1945 با هم دوست شدند و بارها سوژه نقاشی همدیگر بودند.


لوسین فروید سوژه تابلوی فرانسیس بیکن است

این اثر را بنیاد رولد دال نویسنده بریتانیایی به حراج گذاشته است. دال اثر بیکن را پس از موفقیت تجاری کتاب "چارلی و کارخانه شکلات‌سازی" خرید. اثر بیکن یکی از دو پرتره او از سر فروید است.

"Self-Portrait" اثر اندی وارهول هنرمند آمریکایی (1987-1928) که سال 1986 خلق شده، یکی دیگر از 75 آثار هنری است که در حراجی کریستیز لندن به فروش گذاشته می‌شود. قیمت تخمینی اثر وارهول بین 6 تا 9 میلیون پوند است.

دو اثر از گرهارد ریشتر هنرمند 82 ساله آلمانی نیز در این حراجی عرضه می‌شود: "15 رنگ" که پیش‌بینی می‌شود بین 3.5 تا 4.5 میلیون پوند فروخته شود و "Abstrakte Bilder" که قیمت پیش‌بینی شده آن بین چهار تا شش میلیون پوند است.

"Silver & Black Square" اثر جکسون پولاک نقاش آمریکایی (1956-1912) یکی دیگر از آثار حراجی لندن است که پیش‌بینی شده بین سه تا پنج میلیون پوند فروخته شود.

لوسیو فونتانا، پیتر دویگ، فرانک اوئرباخ، تریسی امین، ژان دوبوفه، آندراس گورسکی، لوییز بورژوا، کریستوفر وول، ژان-میشل باسکیا، کارین هاما آندرسون و جنی ساویل از دیگر هنرمندانی هستند که آثارشان در حراجی لندن فروخته می‌شود.

وبسایت رسمی حراجی کریستیز

انتهای پیام/

علی افتخاری