سرویس مد و لباس هنرآنلاین/ منظر رمزی عراقی، طراح چادر و لباس عبادت استفاده از پارچه‌های لطیف و سبک در این طیف کارها را الزامی خواند و در این باره به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: یک لباس عبادت باید از پوشش کامل برخوردار باشد اما برای اینکه چنین پوششی باعث ایجاد سختی نشود استفاده از پارچه‌های لطیف و سبک ضروری است.

او در ادامه افزود: ایران در عرصه تولید پارچه‌های نخی و گلدار نسبتا خوب عمل کرده است اما در سایر موارد اینگونه نیست اما کشوری مانند پاکستان با تولیدات نخی موفق که در لباس عبادت بیشتر دیده می‌شود، موفق عمل کرده است.

این طراح لباس تصریح کرد: در بخش لباس عبادت جای کار بسیار داریم زیرا هنوز به صورت جدی برای این نیاز فکر نشده است. همه می‌دانیم که لباس عبادت متقاضیان گسترده‌ای دارد لذا اگر کسی بر روی طرح‌ها و پارچه خاص آن فعالیت کند عالی است.

عراقی افزایش سطح سلیقه مردم را نیاز خواند و گفت: با افزایش تولید در عرصه پارچه می‌توانیم طراحی‌های بیشتری ارائه دهیم ضمن اینکه سطح سلیقه مردم نیز افزایش می‌یابد و علاوه بر گسترش یک صنعت، به نشاط جامعه و میل به عبادت در سنین پایین کمک می‌کند.

او اظهار کرد: استفاده از رنگ‌ سفید در لباس عبادت رایج تر است اما برای برخی از سنین پایین و افزایش انگیزه عبادت در آنان می‌توان از رنگ‌های شاد با طیف رنگی و تناژ ملایم استفاده کنیم. مثلا رنگ‌هایی نظیر گلبهی، صورتی و... مناسب است.

این طراح لباس افزود: پوشاک یک مساله جذاب در دنیا است لذا باید در این بخش نیز بر نشاط و لذت آن تاکید داشته باشیم.

عراقی درباره طرح‌های جدیدش گفت: به دنبال ارائه طرحی هستم که بتوان با تاکید بر جنبه‌های سرگرمی به فروش بالا دست یابد. من معتقدم در بخش آقایان نیز همین روند وجود دارد.

او ادامه داد: لباس عبادت باعث توجه بیشتر فرد به جنبه روحانی مساله می‌شود ضمن اینکه رنگی مانند سفید در جلوه نظافت و زیبایی نیز تاثیر بیشتری دارد. تشریفات در هر کاری وجود دارد در بخش نماز نیز لباس جزء اصلی آداب و تشریفات اولیه است که به آن جلوه خاصی می‌بخشد.

این طراح لباس عبادت بیان کرد: لباس عبادت می‌تواند به جدا شدن افکار فرد از زندگی روزمره کمک کند ضمن اینکه در شرع نیز مراحلی برای نحوه اجرای این بخش وجود دارد که نشانگر تاکید بر این حوزه است.

عراقی از طراحی 2 اثر به نام "حورا" و "نورا" در بخش عبادت خبر داد و گفت: این لباس ها علاوه بر توجه به عنصر زیبایی، پوشیدگی و راحتی را نیز در خود دارند ضمن اینکه در بخش تزئینات و رنگ نیز توجه کافی لحاظ شده است.

انتهای پیام/61