به گزارش سرویس تجسمی هنرآنلاین ؛ برگزاری بیش از 210 نمایشگاه تجسمی فصل پرکاری برای گالری های های تهران رقم زد. در این میان اردیبهشت ماه با اختصاص 101 نمایشگاه پررونق ترین روزهای فصل را به خود اختصاص داده است اما رکورد افتتاحیه های گالری ها در فصل بهار در 23 خرداد شکسته شد و تنها در این روز 37 نمایشگاه تجسمی در معرض دید عموم قرار گرفتند.

برگزاری 19 افتتاحیه در هفته اول تیرماه هم نشان می دهد که همچنان باید منتظر روزهای پررونقی برای هنرهای تجسمی باشیم اگرچه تعدادی از گالری های تهران با رسیدن تیرماه تعطیلات تابستانی خود را اعلام کردند و فرارسیدن ماه مبارک رمضان هم خواه ناخواه در روند نمایشگاه های تجسمی تاثیر خواهد گذاشت.

گالری جرجانی همچنان در تابستان به فعالیت خود ادامه خواهد داد اما در تیرماه به علت تغییر شرایط فصلی ساعت بازدید خود را به 7 تا 11 شب تغییر داده است.

گالری راه ابریشم حتی نمایشگاه ویژه تابستانه برای تیرماه درنظر گرفته است. راه ابریشم از ششم تا 30 تیرماه میزبان نمایشگاه تابستانی خود که درآن مجموعه ای از عکس های عکاسان به نام ایران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

گالری آریا که هم اکنون میزبان مجموعه جدیدی از سفال های مهرین مختاری است از 10 تیرماه تا پایان شهریورماه در تعطیلات تابستانی به‌سر می‌برد و برنامه‌های خود را از اواخر شهریورماه از سر می‌گیرد.

گالری گلستان نیز که تا 2تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی زوبین امیری بود، از همین تاریخ به تعطیلات تابستانی رفته است. برنامه‌ی بعدی این گالری مردادماه خواهد بود که به نمایشگاه "۱۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند" اختصاص دارد که امسال بیست‌و‌دومین دوره‌ی این نمایشگاه در گالری گلستان برپا خواهد شد.

گالری هما نیز پس از نمایشگاه اکنون اش با عنوان "آینه خانه" قرار است تا 11 مرداد در تعطیلات تابستانه باشد.

مابقی گالری ها در تیرماه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و در هفته ای که در آن قرار داریم نمایشگاه های متعددی را میزبانی می کنند.

گالری آریانا میزبان نمایشگاه مروری بر آثار منوچهر معتبر است که در این نمایشگاه معتبر مجموعه ای از 70 نقاشی و طراحی را که از دهه 40 تاکنون خلق کرده است را به نمایش گذاشته است.

گالری شیرین میزبان نمایشگاه بزرگ سومین جشنواره پرتره سازی است و در این نمایشگاه هنرمندان براساس فراخوان آثارشان را برای این جشنواره ارسال کرده اند.

گالری آن هم میزبان نمایشگاه مشترک سمانه رهبرنیا و محمد جعفر پاک روان با عنوان فری گیت است.

کاریکاتورهای آروین با عنوان "طبیعت با جان" هم این هفته در گالری آتبین به نمایش درآمده، هانی نجم هم اتوبوس هایش را که یکی از موضوعات کلیدی ای است که در طراحی و نقاشی دنبال می کند را در گالری هفت ثمر به نمایش درآورده است.

گالری الهه و افرند هم به ترتیب میزبان نمایشگاه نقاشی فرناز ذوالفقاری و نمایشگاه طراحی سوگل جواهری با عنوان هیاهوی هستی است.

گالری ماه این هفته میزبان قسمت دوم طراحی های قاسم حاجی زاده هنرمند ایرانی مقیم فرانسه است که هر سال یک نمایشگاه در گالری ماه برپا می کند.

گالری اعتماد به طور همزمان میزبان دو نمایشگاه یعنی در گالری شماره یک نمایشگاه امید معصومی با عنوان جاذبه و گالری شماره 2 نیز نمایشگاه حمید نور کیهانی با عنوان مثل هیچ کس است.

زیرزمین دستان؛ نمایشگاه آگهی‌های چاپی هومن مرتضوی را با عنوان "نابجایی" در معرض نمایش گذاشته است.

گالری نگاه میزبان نمایشگاه نقاشی بهنام جلالی جعفری است و گالری شلمان هم مجسمه های امیرعلی افروز را به نمایش درآورده است.

انتهای پیام/