سرویس تئاتر هنرآنلاین: اجرای عمومی نمایش "به مناسبت ورود اشکان" به نویسندگی و کارگردانی پوریا کاکاوند از یکشنبه 16 تیر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود. این نمایش که کاری از گروه تئاتری "سوراخ تو دیوار" است، در بخش "نسل نو" سی‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و علاوه بر نامزدی دریافت جایزه در چهار بخش بهترین کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری زن توانست جایزه بهترین بازیگری مرد جشنواره از آن خود کند.

کاکاوند درباره اجرای عمومی نمایش "به مناسبت ورود اشکان" و اینکه اجرای عمومی نمایش نسبت به اجرای جشنواره‌ای آن دستخوش چه تغییراتی شده، به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: کار از لحاظ کارگردانی و دکور نسبت به اجرای جشنواره تفاوتی آنچنانی نکرده و تنها تغییر اصلی کار تغییر یکی از بازیگران بود. آن هم به خاطر این که بهناد سلیمانی درگیر پروژه دیگری بود و رامونا شاه به جای او به گروه بازیگران اضافه شد.

او درباره خط داستان این نمایش توضیح داد: داستان نمایش درباره پسری به نام اشکان است که پس از چهار سال تحصیل در مالزی به وطن بازگشته و خانواده او به همین مناسبت جشنی ترتیب داده که وقایع نمایش در حاشیه این مهمانی روی می‌دهد.

این کارگردان جوان با بیان اینکه متن "به مناسبت ورود اشکان" کاملا یک اثر رئال و اجتماعی است که روابط خانوداگی را در جریان برگزاری یک میهمانی روایت می‌کند، درباره علت انتخاب این متن اضافه کرد: علاوه بر اینکه خودم قصه بسیار دوست داشتم با استقبال مخاطبانی که تا به حال تمرین‌های گروه را دیدند نیز مواجه شده و عده‌ای هم که نمایش‌نامه را خواندند از آن رضایت داشتند.

کاکاوند با بیان اینکه گروه در یک ماه گذشته بدون استرس و شتابزدگی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است، افزود: ما فقط برای 12 شب سالن را در اختیار داریم، آن هم در مقطعی که علاوه بر برگزاری جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال، ماه رمضان و گرمای شدید هوا، دانشگاه‌ها نیز تعطیل هستند. با این حال مطمئنم تماشگرانی که برای تماشای این کار هزینه می‌کنند و بلیت می‌خرند از سالن راضی بیرون خواهند رفت.

نویسنده و کارگردان نمایش "به مناسبت ورود اشکان" در پایان گفت: به خاطر تعداد کم اجراها و جبران این مسئله برای در حال رایزنی هستیم تا نمایش را بعد از اجرای در تئاتر شهر بتوانیم در چند شهر دیگر نیز روی صحنه ببریم. به احتمال زیاد اولین شهری که کار را اجرا می‌کنیم شیراز خواهد بود.

"به مناسبت ورود اشکان" در تالار قشقایی تئاتر شهر به مدت زمان 70 دقیقه روی صحنه می‌رود. فربد فرهنگ، وحید آقاپور، مهسا ایرج‌پور، وحید نفر، خسرو شهراز، رامونا شاه، فراز سرابی، فاطمه فخرای، لادن نازی و فرزانه شکوهی بازیگران این نمایش هستند.

انتهای پیام/