به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این مجموعه در نظر دارد تا با افتتاح کانون ادبی نیاوران، به اجرای برنامه‌های با نشاط در ماه ضیافت الهی بپردازد. این برنامه‌ها با عنوان "حریر تحریر" شامل شعرخوانی، ترانه خوانی، طنز و موسیقی است که از روز سوم ماه مبارک رمضان به مدت 10 شب در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

"اکبر کتابدار" مسئول امور ادبی و دبیر برگزارکننده برنامه‌های "حریرتحریر" ضمن اشاره به حدیث نبوی که می‌فرماید: "بعد از نماز، شاد کردن دل مومن بالاترین عبادت است"، می گوید: با این نیت و با هدف ایجاد سُرور در قلب مومنین و برای ایجاد فضایی با طراوت و شاداب برنامه‌های "حریر تحریر" را برگزار می‌کنیم.

او به تجربه برگزاری چنین برنامه‌هایی در سال‌های گذشته اشاره و عنوان کرد: ما پیش از این نیز برنامه‌های جشن ماه مبارک رمضان را با نام های دیگر در جاهای مختلف از جمله فرهنگسرای اندیشه، خانه هنرمندان و ... برگزار کرده بودیم و ابداع کننده این برنامه ها نیز خود آقای عباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش های نیاوران بود .

اکبر کتابدار که دبیر برگزاری برنامه "حریر تحریر" در فرهنگسرای نیاوران است، درباره هنرمندانی که در این برنامه‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند، می‌گوید: برای این برنامه سعی کردیم از شاعران، طنزپردازان، ترانه‌سرایان و گروه‌های موسیقی برجسته هم روزگار خودمان دعوت کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند آثار این هنرمندان را از نزدیک بشنوند. همه این هنرمندان را جمع کرده‌ایم تا در این 10 شب دقایقی مفرح را برای علاقه‌مندان ایجاد کنیم. همچنین تلاشمان این است که این برنامه‌ها سرشار از معنویت و صمیمیت باشد.

شاعرانی که در برنامه‌های "حریر تحریر" حاضر می‌شوند عبارتند از: فاطمه راکعی، سهیل محمودی، حمیدرضاشکارسری، پرویز بیگی حبیب آبادی، ناصر فیض، محمدسلمانی، ، حسین اسرافیلی، ساعد باقری، محمد علی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، افشین علا، علیرضا قزوه، علی زارعان، مرتضی امیری اسفندقه، افشین یداللهی، افشین سیاهپوش، یغما گلرویی، بابک صحرایی، سعید امیراصلانی، حسن علیشیری، محمدعلی شیرازی، اکبر آزاد، رضا رفیع، شهرام شکیبا، همایون حسینیان، نادر ختایی، امید مهدی نژاد و ...

حضور در این برنامه رایگان است و در پایان نیز با افطاری از حاضران پذیرایی می‌شود.

انتهای پیام/