سرویس موسیقی هنرآنلاین: داود آزاد آلبوم " تو همه، ما هیچ" را به یاد حسن کسایی از سوی انتشارات ایران گام منتشر کرد. اشعار این اثر موسیقایی از حافظ، مولانا، داود آزاد، دکتر مسعود مظلوم و امیر جاهد است و آهنگسازی قطعات به عهده داود آزاد و امیر جاهد بوده است. همچنین تنظیم قطعات توسط داوود آزاد انجام شده است.

در این آلبوم حسن ناهید (نی)، هادی منتظری (کمانچه)، داود آزاد (آواز، تار، عود، تارباس، دف)، مهرداد اعرابی (تنبک)، آرش یزدانی (سنتور) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

ژانر این اثر سنتی است و شامل 13 قطعه است. همچنین ضبط آن در استودیو بل و استودیو تم انجام شده است.

داود آزاد متولد 1342 در ارومیه فراگیری ساز تار را از بیست سالگی به طور کاملا خودآموز آغاز کرد. او از همان ابتدای فعالیت، همت خود را در جستجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی گذاشت و در زمره معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کردند.

اولین اثر او یادواره استاد بیگجه خانی، مکتب تار تبریزاست. پس از ارائه اولین آلبومش اثری به نام "آی ایشیقی" روانه بازار موسیقی کرد که اجرای قطعات آذری با تار ایرانی است.آلبوم دیگرش تحقیقی است بر شیوه‌ی تصنیف‌نوازی به نام "در بهار امید" که در این اثر وی پیچیدگی و بیان مینیاتوری موجود در ساز و آواز نوازندگان و خوانندگان قدیم، همچنین شیوه ساز نی‌داوود و آواز قمرالملوک و ... را با تار اجرا کرد. دیگر آلبوم تکنوازی وی "به یاد هرمزی" است. دو آلبوم دیگر او "نورجان" و "می بی‌رنگی" است که فتح بابی در موسیقی صوفیانه با صدای خود او بر اساس موسیقی اصیل است.

داود آزاد بیش از یکصد اجرای متنوع در سطح اروپا و همچنین در هندوستان از جمله 6 کنسرت در London Royal Festival Hall اجراهایی در دانشگاه‌های معتبر اروپایی از جمله دانشگاه کمبریج، آکسفورد، لندن، مونیخ ... و شرکت در فستیوال های بزرگ موسیقی همچون World in North , Art in Action , Sacred Voices را در کارنامه دارد.

او همچنین در سال 2004 آلبوم "شمس و باخ" که اجرای موسیقی باخ با اشعار مولانا با حال و هوای ایرانی روی برخی از قطعات پیانویی باخ بی‌آنکه تغییر در اصل ملودی‌ها داده شود، است را منتشر کرده است که اثری قابل توجه است.

پایان پیام/