به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشان لژیون دونور که معتبرترین و بالاترین نشان در کشور فرانسه به شمار می رود به زودی به محمدرضا شجریان اهدا می گردد. این نشان به پاس یک عمر فعالیت هنری این استاد موسیقی ایرانی به وی اهدا خواهد شد. این خبر امروز در مراسم بزرگذاشت جلیل شهناز که در خانه هنرمندان برگزار شد از سوی مجید سرسنگی اعلام شد.

نشان لژیون دونور در سال ۱۸۰۲ توسط ناپلئون بناپارت بنیان گذاشته شد و بالاترین رده آن شوالیه نام دارد. این نشان در سه رده و به کسانی اهدا می شود که معمولا شهروند فرانسه نیستند و در زمینه های فرهنگی و هنری، علمی، اجتماعی و ... فعالیت‌های چشم‌گیری داشته اند.

قرار است طی مراسمی در کشور فرانسه نشان شوالیه به استاد محمدرضا شجریان اهدا شود. نشان شوالیه معمولا توسط رییس جمهوری فرانسه اهدا می شود و احتمالا فرانسوا اولاند این نشان را به استاد آواز ایران اهدا می‌کند.

تاکنون چهره‌هایی چون محمود حسابی، پری صابری، عباس کیارستمی، شهرام ناظری و لیلا حاتمی، از ایران نشان لژیون دونور را دریافت کرده اند.

محمدرضا شجریان پیش از این در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت جایزه پیکاسو و دیپلم افتخار از طرف سازمان یونسکو در شهر پاریس شده بود.