به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ؛ گالری های تهران در روزهای پایانی خردادماه میزبان 17 نمایشگاه جدید خواهند شد.

افتتاح نمایشگاه‌های جدید

گالری شماره 2 شیرین از روز 30 خردادماه میزبان نمایشگاه نقاشی رومیصا سکاکی با عنوان گراس لند خواهد شد.

گالری شیرین در ولنجک خیابان 18 پلاک 9 واقع شده است.

گالری طراحان آزاد از 30 خرداد تا 4 تیرماه میزبان نمایشگاه "ویدئو 3 دقیقه بی سر" تارا نجد احمدی می شود. گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل ها، میدان سلماس، جنب بانک پاسارگارد واقع شده است.

گالری محسن؛ هم میزبان نمایشگاه عکس ژوبین میراسکندر و نامدار شیرازیان با عنوان "فلات لند" می شود. این نمایشگاه تا 4 تیرماه ادامه دارد.

گالری محسن درخیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، انتهای بلوار شرقی، پلاک واقع شده است.

گالری آران؛ از روز 30 خردادماه میزبان نمایشگاه رسانه های مختلف مریم امینی خواهد شد. این نمایشگاه دو هفته ادامه خواهد داشت. گالری آران در بلوار کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۹ واقع شده است.

گالری گلستان؛ از روز 30 خردادماه میزبان نمایشگاه ژوبین امیری خواهد شد. این نمایشگاه تا 4 تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ ادامه خواهد داشت.

گالری احسان؛ از 30 خرداد تا 4 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی الهام نیک پی با عنوان "انسان پوک پر اعتماد " خواهد شد.

گالری احسان در خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه، خیابان 14 شرقی، شماره 22 واقع شده است.

گالری سین نیز از 30 خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی می شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون نازی بیگی، وحید احمدی طباطبایی، هوار امینی،لیلا بابکان، پگاه لاری،ساشا زند، تانیا پاکزاد، امید معصومی، علیرضا معصومی، سوگند نبی الهی، و... به نمایش گذاشته می شود.

گالری سین در شهرک غرب فاز 2، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه 12 واقع شده است.

گالری سام سنتر ؛ جمعه 30 خرداد میزبان دیزاین های طاهر اسعد بختیاری 30 می‌شود.

علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند شنبه و یکشنبه از ساعت 12 تا 20 به مرکز خرید سام سنتر واقع در خیابان شهید فیاضی (فرشته) مراجعه کنند. گالری لاله؛ طبیعت عنوان نمایشگاهی است که روز جمعه 30 خرداد در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه 10 هنرمند نقاش جوان طبیعت را دستمایه آفرینش هنری خود قرار داده و با نگاهی معاصر به این رویکرد آثار خود را به نمایش می گذارند.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

هفت ثمر؛ از 30 خردادماه میزبان نمایشگاه عکس "زن در کنار پنجره " می شود. این نمایشگاه که کاری است از هامان فولادوند؛عکاس و فیلمساز جوان، شامل عکس هایی است که در طی 3 سال در فرانسه و ایران گرفته شده است.

این نمایشگاه از جمعه ۳۰ خرداد آغاز و تا چهارشنبه ۴ تیر از ساعت ۱۶تا ۲۰ ادامه دارد.

گالری هفت ثمر در خیابان مطهری،کوه نور، کوچه پنجم پلاک 8 قرار دارد.

گالری کهفی؛ میزبان نمایشگاه عکس رحیم یوسفی با عنوان ˝طبیعت در گذر زمان˝ از جمعه ۳۰ خردادماه ۹۳ به نشانی ۳۵ متری قیطریه، ضلع شمال شرقی پارک قیطریه، نرسیده به میدان کتابی، کوچه حدادنژاد، نبش کوچه عزیزی، پلاک یک خواهد بود

این نمایشگاه ساعت 17 جمعه ۳۰ خردادماه افتتاح می شود. نمایشگاه تا ۲ تیرماه ۹۳ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است.

گالری سبلان ؛ مجموعه‌ای از 20 نقاشی و هشت مجسمه‌ جعفر نجیبی را از جمعه 30 خرداد به نمایش می گذارد.

نقاشی‌های این مجموعه در سبک نگارگری است و در میان آن‌ها، تعدادی هم کار حسی و برداشت از نقاشی ایرانی وجود دارد.

این نمایشگاه از 30 خردادماه به مدت یک هفته در گالری سبلان به آدرس سعادت آباد خ علامه جنوبی خ 26 شرقی شماره 101/1 برپاست.

گالری کاوه ؛ مجموعه زیورهای دست ساز رباب عبداللهی (نهان) را از روز جمعه 30 خرداد به نمایش درمی آورد.

زیور آلات این نمایشگاه با تکنیک ملیله و به کارگیری نقوش سنتی خلق شده اند.

این نمایشگاه تا 5 تیرماه به نشانی ظفر، انتهای فریدافشار، دولتشاد غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، پلاک 26 پذیرای علاقمندان است. خانه هنرمندان ایران؛

گالری ممیز؛ نمایشگاه "ویترین" پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران گشایش مییابد و تا 6 تیر هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای عموم است.

این نمایشگاه برگزیده 35 سال طراحی جلد کتاب از ۱۰۰ طراح گرافیک معاصر ایران است. همزمان با افتتاح این نمایشگاه از کتاب ویترین مروری بر تاریخ طرح جلد کتابهای ایرانی رونمایی میشود. در این نمایشگاه از میان حدود ۳۰۰ طراح جلد فعال از شهرهای مختلف ایران، آثار ۱۰۰ نفر توسط "قباد شیوا"، "ابراهیم حقیقی" و "ساعد مشکی" برای حضور در این رویداد برگزیده شده است. پرفورمنس تَرک در گالری استاد نامی

"مونا احمدی" و "برسا برادران" پرفورمنس "تَرک" را در گالری استاد نامی اجرا میکنند. این پرفورمنس چهارشنبه 28 خرداد در گالری استاد نامی افتتاح میشود و تا 30 خرداد هر روز از ساعت 16 تا 21 در این گالری اجرا خواهد شد.

"بر فراز زمان" در گالری استاد میرمیران

نمایشگاه نقاشی "بر فراز زمان" در گالری استاد میرمیران برپا می شود . در این نمایشگاه 25 اثر "مژگان منتصر کوهساری" با تکنیک آثار اکریلیک و مواد مختلط روی بوم به نمایش گذاشته میشود. این نمایشگاه چهارشنبه 28 خرداد ساعت 17 افتتاح میشود و تا 6 تیر هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

یاد "علی عامه کن" در گالری بهار

نمایشگاه تصویرسازی "به رنگ آبی" به یاد زندهیاد "علی عامه کن" در گالری بهار خانه هنرمندان ایران برپا میشود. در این نمایشگاه 106 اثر که در ایام بیماری زندهیاد "علی عامه کن" برای کمک به مراحل درمان وی اهدا شده بود به نمایش گذاشته میشود. این نمایشگاه چهارشنبه 28 خرداد ساعت 17 افتتاح میشود و تا 6 تیر هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

"خنیاگران" در گالری تابستان

گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه نقاشیها و مجسمههای "مظاهر آذرپی" میشود. این نمایشگاه که "خنیاگران" نام دارد چهارشنبه 28 خرداد ساعت 17 افتتاح میشود و تا 6 تیر هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

"گابریل پاچکو" در گالری پاییز

نمایشگاه تصویرسازی "گابریل پاچکو" در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپا میشود. در این نمایشگاه 30 اثر از این هنرمند مکزیکی روی دیوار میرود. "گابریل پاچکو" برنده جایزه جهانی مسابقه تصویرگری سی جی(کره/ 2010) است. این نمایشگاه چهارشنبه 28 خرداد ساعت 17 افتتاح میشود و تا 6 تیر هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه پژوهشی "یشت" در گالری زمستان

نمایشگاه پژوهشی "یشت" با نگاهی به اساطیر آفرینش در ایران کهن در گالری زمستان برپا میشود. در این نمایشگاه 22 اثر از 10 هنرمند جوان دوره آموزشی "نقدهای اسطورهای در هنر وادبیات" خانه هنرمندان ایران عرضه شده است.

افشین باقری، مجید احمد آبادی، اسماعیل چشمرخ، ندا غیوری، شادی داوری، بهاره شهرستانی یکتا، اعظم صادقی، آناهیتا شمس، سارا بافتی زاده و سولماز حشمتی هنرمندانی هستند که بر مبنای متون کلامی اسطورههای آفرینش در ایران باستان دست به خلق اثر زدهاند.

سید مرتضی افراشی نمایشگردانی این نمایشگاه را بر عهده دارد. این نمایشگاه پنجشنبه 29 خرداد ساعت 17 افتتاح میشود و تا 5 تیر هر روز از ساعت 14 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه با همکاری گالری هوم برپا شده است.

کاخ نیاوران، نگارخانه جهان نما؛ نمایشگاه نقاشی با عنوان "نگاره های آرتا" اثر شایان آرتا 28 تا 31 خرداد ماه در نگارخانه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شده است.

این نمایشگاه آثار نقاشی با سبک آبستره و موضوع نگاره های قرون هفتم تا یازدهم هجری را به نمایش گذاشته است.علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه یاد شده می توانند تا 31 خرداد ماه از ساعت 9 تا 17 به نگارخانه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

ادامه نمایشگاه‌های پیشین

موزه هنرهای معاصرتهران؛ این روزها میزبان نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی گنجینه با عنوان" تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز " است. در این نمایشگاه بیش از۲۰۰ اثر از ۷۵ هنرمند از جمله پیکاسو، پل کله، خوان میرو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیم داین، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند، روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و جمعه از ۴ تا ۸ شب به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله واقع است.

گالری شماره شش تا 6 تیرماه میزبان نمایشگاه عکس‌های مستند اجتماعی اکو سالمی خواهد بود. سالمی که یکی از عکاسان شناخته شده مطبوعات است عکس‌های این مجموعه را با تلفن همراه عکاسی کرده. گالری شماره 6 در خیابان میرزای شیرازی کوچه بیستم پلاک 2 واقع شده است.

گالری اثر؛ تا 6 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی بیژن اخگر با عنوان "دایر و بایر"خواهد بود. گالری اثر در خیابان ایرانشهر، روبه روی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ واقع است و علاقمندان می‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه ازساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ازاین آثار دیدن کنند.

گالری بوم؛ همچنان میزبان تازه‌ترین آثار پویا آریان‌پور که متفاوت‌ترین آفرینش‌هاى هنرى او در سال‌هاى اخیر به شمار مى‌آید. "آرزوهای موقت در خیال موقت" عنوان کنجکاوى برانگیز این نمایشگاه است که آریان‌پور براى نخستین بار با بوم‌هاى مدور، مفهومى ابدى ازلى را در بیان خاص نقاشانه‌اش بازگو مى‌کند؛ ۱۰ نقاشى و 2 مجسمه کانسپچوال آرت در بوم ارائه شده است که مخاطب را به اندیشیدن و بازشناسى جهان و هستى و زندگى خود فرا مى‌خواند زیبایى‌شناسى نقاش همچنان در فرم غالب آبستره است اما ردى از فیگورهاى محو و توهم زا در کنه بوم‌هایش احساس مى‌شوند که بیننده را به کشف و شهودى لذت بخش وا مى دارد. گالرى بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی پلاک ١١است.

گالری صبا؛ تا سوم تیرماه میزبان نمایشگاه عکس گروهی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در قاب عکاسان خبرگزاری ایسنا خواهد بود.

گالری افرند؛ تا 30 خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان "یادداشت های روزانه" خواهد بود. در این نمایشگاه آثار فرهاد ( محمدرضا ) ایزدخواه و مهرداد طلا دار به نمایش گذاشته شده است. گالری افرند در یوسف آباد، خیابان جهان آرا، بعد از تقاطع اشک شهر پلاک 48 واقع شده است.

گالری نگاه؛ تا 3 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی بهنام جلالی جعفری خواهد بود. گالری نگاه در لواسان، ابتدای بلوار اصلی امام خمینی (ره)، خیابان شکوفه خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار شماره 32 واقع شده است.

گالری الهه؛ تا 2 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی سیما نجفی با عنوان "از ورای واقیعت" خواهد بود. گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ واقع شده است.

گالری پنجره ؛ تا 30 خردادماه میزبان نمایشگاه نقاشی آریا ساعتچی است. ساعتچی در این نمایشگاه 14 اثر در ابعاد 150 در 120 که با تکنینک رنگ روغن روی بوم و اکرولیک روی بوم خلق شده‌اند را با نمایش گذاشته است. علاقمندان می توانند از این نمایشگاه به نشانی ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم مراجعه کنند.

گالری شکوه تا چهارم تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی خط‌های مجتبی زمانی خواهد بود. زمانی در نخستین نمایشگاه انفرادیش 20 اثر نقاشی خط با ابعاد 150در150 سانتی‌متر را به تماشا گذاشته است. او در این آثار که حاصل سه سال تلاشش در زمینه نقاشی خط محسوب می‌شود، اسامی جلاله و اشعاری از حافظ با مفاهیم عرفانی و عاشقانه را با بهره‌گیری از خط نستعلیق و ثلث با دو تکنیک اکریلیک و رنگ روغن بر روی بوم به تصویر کشیده است.

گالری شکوه در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی،کوچه شهید امیر نوری، شماره 19 واقع است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن نمایند.

گالری ایده؛ تا 31 خرداد ماه میزبان نمایشگاه آثار گرافیکی مارکوس وایزبک، معاون دانشگاه هنر باهاوس خواهد بود. مارکوس وایزبک معاون دانشگاه هنر باهاوس و از هنرمندان شناخته شده حوزه گرافیک در اروپا است و در این نمایشگاه آثار گرافیکی این هنرمند شامل پوستر، طراحی لوگو و طراحی‌های هنری، این گرافیست به نمایش در آمده است..گالری ایده واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، خیابان 18شماره 26 میزبان علاقمندان است.

گالری ویستا؛ تا 3 تیرماه میزبان نمایشگاه گروهی 5هنرمند نقاش سمیه دادرس، الهام شیروی، سحر مسلمیان، شادی موسوی و شاهین نوروزی خواهد بود. گالری ویستا در خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11واقع شده است.

گالری ماه؛ تا 3 تیرماه میزبان نمایشگاه طراحی قاسم حاجی‌زاده هنرمند مقیم فرانسه خواهد بود. حاجی‌زاده از جمله نقاشان ایرانی است که سال‌هاست تمرکزش را در طراحی و نقاشی بر روی پرتره‌هایی که یادآور عکس‌های آلبوم های خانوادگی است گذاشته است. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ واقع شده است.

گالری جرجانی؛ تا 2 تیرماه میزبان نمایشگاه ویدئو امیرعلی نوایی با عنوان "دگریسی ناقص" خواهد بود. گالری جرجانی در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی خیابان خیام پلاک 4 واقع شده است.

گالری شماره 1 اعتماد؛ تا 3 تیرماه میزبان نمایشگاه میکس مدیا و نقاشی حسین بیات با عنوان "همیشه خالیست"خواهد بود. همچنین گالری شماره 2 اعتماد همچنان تا 3 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی انفرادی رامتین زاد با عنوان "تشابه" خواهد بود. گالری اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان دست راست پلاک 4 واقع شده است.

گالری آن؛ تا 4 تیرماه میزبان نمایشگاه عکس "پرهام تقی‌اف" با عنوان "دست بگیر دست بکش" خواهد بود. تقی‌اف در سال‌های اخیر چندین مجموعه عکس و ویدئوهایش را که در آن به نوعی به ذات اشیاء و مفهوم بدن می‌پردازد، در گالری آن به نمایش گذاشته است و تعدادی از آثارش در حراجی‌های هنری به فروش رفته است. بنیان هنری آن نیز تا 4 تیرماه میزبان نمایشگاه عکس فلاش‌لایت ریما اسلام مسلک با عنوان "فراموشی" خواهد بود. گالری آن در ونک، خیابان سئول، شماره ۴۴ واقع است.

گالری ساربان ؛ تا 2 تیرماه میزبان نمایشگاهی از مجسمه‌های چوبی سعید لزرجانی خواهد بود. این نمایشگاه شامل 23 اثر این هنرمند است که با استفاده از شاخه و ریشه‌های درختان خلق شده‌اند و ادامه مجموعه مجسمه‌های کشف شده است که سال 91 در ساربان به نمایش درآمد. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری هما؛ نمایشگاه مجسمه علی ملک تا 3 تیرماه در گالری هما برپاست. گالری هما در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره ۸ واقع شده است.

گالری شماره یک نیاوران؛ تا ششم تیرماه میزبان نمایشگاه شاگردان پرویز تناولی خواهد بود. در این نمایشگاه پرویز تناولی نیز جدیدترین مجسمه‌اش را که با مواد بازیافتی ساخته است را به نمایش گذاشته شده است. آتنا اخوان، علیرضا آمدی، کورش آمری، فریش البرزکوه، سهیلا ایلدار، امیرآذر، مصطفی اسماعیلی، مهروز بلادی، سوگل جمعدار، پگاه حاجی محمدی، ترنه خانجانی، سارا رزمی، علیرضا رسول زاده، رضا شبان، نیلوفر صالحی، لیلی طاهری، مریم طبایی، آیه قاسمی، شاهین قاسمی، شبنم قفقازی، امیر موسوی زاده، علی موسوی زاده، زهرا محسنی و نریمان نخجیری از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از شنبه تا پنجشنبه، ساعت 10 صبح تا 19 و ایام تعطیل نیز از ساعت 14 به گالری 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

گالری روژ؛ تا سوم تیرماه همچنان میزبان هشتمین نمایشگاه انفرادی امیر حسین دلبری خواهد بود. گالری روژ واقع در شهرک غرب، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک 7 است و علاقمندان می‌توانند تا سوم تیرماه از ساعت 17 تا 20 این آثار دیدن نمایند.

گالری آتبین نمایشگاه نقاشی حسن شکاری با عنوان "جشن بی‌پایان" را تا 3 تیرماه به نشانی خیابان ولی عصر، جنوب پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاذد پلاک 42میزبانی می کند.

گالری والی؛ تا سوم تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان "بچه‌های کار" خواهد بود. در این نمایشگاه سهیلا نوروزی و فاطمه ابراهیمی نقاشی‌هایشان را به نمایش گذاشته اند.

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی شماره 72 واقع شده است.

زیرزمین دستان؛ تا 3 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی آبرنگ فریدون آو خواهد بود. در این نمایشگاه فریدون آو مجموعه از نقاشی‌های که از طبیعت بی جان با تکنیک آبرنگ خلق کرده است را به نمایش گذاشته است. گالری زیرزمین دستان در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 واقع شده است.

گالری راه ابریشم تا 4 تیرماه میزبان نمایشگاه عکس های تهمینه منزوی با عنوان عروسان مخبرالدوله خواهد بود.

گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، پلاک ۱۰۳، واحد ۲ واقع شده است.

گالری شماره 1 شیرین همچنان تا 4 تیرماه میزبان نمایشگاه "سردخانه" صفاالدین امامی خواهد بود.

گالری شیرین در ولنجک، خیابان هیجدهم، پلاک ۹ واقع شده است.

گالری سیحون؛ همچنان میزبان نمایشگاه مشترک هنرمندان ˝استریت آرت˝ ایرانی و هنرمندانی از کشورهای دیگر به صورت همزمان در تهران و نیویورک برپا شده است. مجموعه ای از آثار هنرمندان "استریت آرت" از کشورهای مختلف جهان از جمعه 23 خرداد در گالری سیحون به نمایش درآمده اند. این نمایشگاه تا 4 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری سیحون در خیابان وزرا کوچه چهارم واقع شده است.

انتهای پیام/320