به گزارش هنر آنلاین، شب گذشته تساوی بازی ایران و نیجریه، خوشحالی مردم ایران را در پی داشت. پیش از آغاز بازی کل خیابان‌های سطح شهر خلوت بود؛ چه آن‌ها که فوتبال را دوست داشتند و چه آن‌ها که در جمع فوتبال دوستان بودند، به تماشای این بازی مهم نشستند. نفس‌ها در دل حبس شده بود تا عملکرد بچه‌های تیم ملی ایران در زمین شهر کوریتیبا برزیل دیدنی باشد. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی مقابل نیجریه قرار گرفت و توانست یک امتیاز از این بازی حساس بگیرد.

علاوه بر مردم، هنرمندان و سیاست‌مداران نیز این بازی مهم را از دست ندادند؛ اکثر دوستداران فوتبال در فضای مجازی به بازی تیم ملی اشاره کرده‌اند که خواندن نظرات آن‌ها خالی از لطف نیست.

از حسن روحانی رئیس جمهور ایران که در منزل شخصی خود همانند مردم عادی فوتبال را تماشا کرد تا سید جواد ظریف همراه با تیم هسته‌ای در دفتر نمایندگی ایران در وین، که در اتاقی همه آرام نشسته‌اند و فوتبال را نظارت می‌کنند. در ادامه یکی از خبرنگاران که همراه این تیم در وین همراه وزیر امور خارجه است در صفحه مجازی خود نوشته، در کنار سیاست کمی تفریح و دیدن فوتبال هم لازم است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در توییتر خود این عکس را منتشر کرده و نوشته: "به بچه‌هامون افتخار می‌کنم که نخستین امتیاز را به دست آوردند. امیدوارم امتیازه‌ای دیگری هم در راه باشد."

تیم هنرمندان ایران که در شهر سائوپولو ساکن هستند، نیز از صبح روز گذشته به شهر کوریتبا رفتند تا در استادیوم و در کنار ایرانیان دیگر، حامی تیم ملی کشورمان باشند. خیلی از این هنرمندان در ابتدای سفر خود با هیجان زیادی عکس‌ها را در صفحه‌های مجازی خود منتشر می‌کنند.

حسام نواب صفوی از جمله هنرمندانی است که به کشور برزیل سفر کرده و از زمانی که به قول خود او هواپیمای ایران به سوی آسمان برزیل رفت، گزارش لحظه به لحظه تصویری را در صفحه مجازی برای عموم منتشر می‌کند. این بازیگر سینما پرچم جمهوری اسلامی ایران را بزرگ در صفحه خود منتشر کرده و زیر آن نوشته،Viva Iran ، زنده باد ایران.

این‌ها هم بخشی از انتقاد محمدعلی ابطحی در صفحه مجازی خود در خصوص بازی‌های مهم تیم ملی فوتبال و نیز تیم والیبال است،جوان‌ها چه گناهی کردن که ما و مسئولان پیر شده‌ایم و شادی و هیجان را فراموش کرده‌ایم. جام جهانی یکی از بهترین فرصت‌های شادی همه ملت‌هاست. مردم ایران در شادی‌های خود خواسته خیلی متمدنانه رفتار کرده‌اند. بستن درب‌های استادیوم والیبال برای خانم‌ها و ممنوعیت دیدار دسته جمعی فوتبال، هیچ توجیهی ندارد. در ایران، چشم همه به تلویزیون دوخته شده…بچه‌های فوتبالیست، انرژی‌های مثبت و دعاهای خیر و آرزوهای ملت همراهتان هست.

حسن لفافیان کارگردان سینما و تلویزیون نیز در صفحه مجازی خود از صعود یک امتیازی تیم ملی ابراز خوشحالی می‌کند و می‌نویسد، درود بر همه شیر مردان فوتبالیست ایران ...

ایران 0 - 0 نیجریه؛ تبریک .....

انتهای پیام/