به گزارش خبرنگار هنرآنلاین،این فیلم که به مسائل و مشکلات جامعه مهاجران فرانسه می پردازد ماه گذشته در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

فیلم " استخوان هایت را بخور" ترکیبی از مستند و داستنای است و مایه هایی از فیلم های ژانر نوآر و وسترن نیز در آن به چشم می خورد.فیلم به داستان یک خانواده کولی می پردازد که در حومه پاریس زندگی می کنند و فیلمساز از سال 2003 تاکنون زندگی این خانواده را تعقیب کرده است.

این فیلمساز معمولا به سراغ زوایایی کمتر دیده شده از جامعه فرانسه می رود.فیلم قبلی او "رانندگی ارباب" هم چنین دستمایه ای داشت.در فیلم "استخوان هایت را بخور" سه برادر کولی دست به سرقت یک کامیون پر از مس دست می زنند.

جایزه ژان ویگو به منظور حفظ نام و یاد ژان ویگو فیلمساز بزرگ فرانسوی در دهه 1930 میلادی ، که سینماگران موج نوی این کشور از او تاثیر بسیاری گرفته اند اهدا می شود.این جایزه هرسال به فیلم های مستقل و پیشروی سینمای فرانسه تعلق می گیرد.

هیئت داوران جایزه ژان ویگو در توضیح دلیل اهدای جایزه امسال به فیلم " استخوان هایت را بخور" اعلام کرد: به علت ضرباهنگ قوی و انرژیک و همچنین نمایش بخش هایی از جامعه فرانسه که تاکنون در سینما مورد توجه قرار نگرفته بودند برنده این جایزه معتبر هنری و فرهنگی شناخته می شود.

جایزه ژان ویگو برای بهترین فیلم کوتاه هم به فیلم "اینوپیلوک" ساخته سباستین بت بدر اهدا شد.از جمله برندگان جایزه سالانه ژان ویگو در سال های گذشته می توان به فیلمسازانی چون سدریک کان ،زاویه بووا، لوران کانته ،برونو دومون ،نوئمی لووفسکی و کاتل کیل وره اشاره کرد.