به گزارش سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین ؛ طرح رمان نوجوان امروز از 4 سال پیش آغاز شد و تاکنون 51 عنوان از آثار آن منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

با تغییر مدیریت کانون و انتصاب علیرضا حاجیان‌زاده به عنوان مدیرعامل کانون، او بارها تاکید کرده است که اجرای این پروژه متوقف نمی‌شود بلکه شیوه‌ی اجرای آن دست‌خوش تغییر خواهد شد.

در همین زمینه مهدی باقری معاون تولید کانون از انتشار 6 عنوان از این آثار خبر داد که در شورای سیاست‌گذاری انتشارات کانون مورد تصویب قرار گرفته است و به زودی منتشر می‌شود.

به گفته‌ی وی "عشق و رنج و بلوط"نوشته‌ی رضا موزونی، "بچه‌های کشتی رافائل" نوشته‌ی محمدرضا مرزوقی، "بردیا و ملکه سرزمین عاج" نوشته‌ی سیامک گلشیری، "یک روز زیبا" نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده، "کودکستان آقامرسل" نوشته‌ی داود امیریان و "غریبه و دریا" نوشته‌ی جمال‌الدین اکرمی 6 اثری است که به چاپ‌خانه ارسال شده است.

معاون تولید کانون در این زمینه توضیح داد برقراری یک ارتباط و تناسب منطقی بین تولیدات کانون از سیاست‌های جدیدی است که در این حوزه پیگیری می‌شود و بر اساس آن به دنبال آن هستیم که به حوزه‌ی کودک و در عین حال تولید بیشتر محصولاتی مانند فیلم، اسباب‌بازی و موسیقی نیز بپردازیم.

وی تاکید کرد که از این پس تمامی آثار رمان نوجوان به شورای انتشارات کانون برای بررسی سپرده خواهد شد و کیفیت این آثار مورد بررسی دقیق‌تر این شورا قرار خواهد گرفت.

باقری در پایان اظهار امیدواری کرد در سال جدید در مجموع 10 تا 15 عنوان از رمان‌های نوجوان، از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منتشر شود.

انتهای پیام/