به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین ، در آغاز نشست میرمحمدی در مقدمه ای درخصوص اهداف برگزاری این فستیوال به خبرنگاران گفت: در راستای برنامه هایی که شرکت هامین گستر پیگیری می کند مثل جشنواره خلیج فارس، این شرکت بنا دارد هر ساله این برنامه ها را برگزار کند و رنگ های موسیقی را به مخاطبان عرضه کند. فستیوال های خصوصی گوشه های خالی ای را در فضای فرهنگی کشور پر می کنند که در فستیوال های دولتی به آن ها نگاه نمی شود.

او افزود:مهم ترین عامل اعتبار جشنواره های مستقل دور بودن آن از سیاست گذاری های رایج دولتی و در نتیجه اعتماد مخاطبان و هنرمندان به این فستیوال هاست. هنوز فستیوال های مستقل در ایران هویتی پیدا نکردند تا مورد حمایت قرار بگیرند و عدم حمایت باعث شده این فستیوال های مستقل ادامه دار نباشند و در واقع این ادامه دار نبودن آفت فستیوال های مستقل است چه در بخش موسیقی و هنر و چه در بخش ادبیات.

مدیر برگزاری فستیوال رنگ موسیقی درخصوص انتخاب گروه های شرکت کننده در اولین دوره فستیوال گفت: امسال در اولین دوره جشنواره رنگ موسیقی توانستیم در خدمت 5 گروه باشیم. به خاطر احترام به مخاطب، احترام به گروه ها و حفظ شأن فستیوال اصرار داشتیم اولین دوره در تالار وحدت برگزار شود، این موضوع باعث شد بعضی رنگ های موسیقی را که امکان اجرا در تالار وحدت ندارند از دست بدهیم که امیدوارم در سال های بعد بتوانیم از گزینه فستیوال استفاده کنیم و رنگ های دیگر را در مجموعه داشته باشیم.

در ادامه نشست، میلاد عمرانلو سرپرست گروه آوازی تهران (وکاپلا) درخصوص اجرای شب 18 خرداد گفت: برنامه ای که برای این شب انتخاب کردیم ترکیبی از آلبوم های وکاپلای 1 و 2 است، به اضافه چند قطعه که در این آلبوم ها موجود نیست. وحید تاج به عنوان تک خوان ما را همراهی می کند و من امیدوارم اجرایی درخور شأن فستیوال داشته باشیم.

سینا ذکایی سرپرست ارکستر بادی تهران که به همراه جاوید مجلسی رهبر این ارکستر در نشست خبری حضور داشت، درباره کنسرت خود که در شب 19 خرداد برگزار می شود به خبرنگاران گفت: این اجرا در واقع تمدید برنامه ای است که در دی ماه سال گذشته در تالار وحدت داشتیم به اضافه قطعاتی که مخاطبان ما همیشه به آن علاقه داشتند و ما از سال های قبل تهیه کرده بودیم. در ادامه نشست که به پرسش های خبرنگاران اختصاص داشت، میلاد عمرانلو در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری مهر که گفته بود "احساس می کنم انگیزه ای برای این فستیوال ندارید و صرفا می خواهید برنامه ای اجرا و مبلغی را دریافت کنید و بروید سراغ کنسرت های اصلی تان" گفت: هر برنامه ای که گروه آوازی برگزار می کند اعتبار این گروه محسوب می شود. این ارکسترها و گروه ها هیچ وقت به خاطر پول و مسائل مالی تشکیل نشده اند، این به خاطر عشق و علاقه ای بوده که همکاران من و استاد مجلسی که استاد من هستند به کار دارند. هر روزی که ما به روی صحنه می رویم، در هرجا و به هر مناسبتی که باشد، در واقع خودمان را معرفی می کنیم. یک گروه با سابقه نمی آید با یک اجرای حتی متوسط سطح خودش را پایین بیاورد و مخاطبش را از دست بدهد. سینا ذکایی نیز در خصوص نوازندگان میهمان ارکستر سازهای بادی گفت: بابک صفرنژاد، پیام رونق و مهرداد مهدی به عنوان نوازنده میهمان ما را همراهی می کنند.

سرپرست ارکستر سازهای بادی در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود چرا سازدهنی به عنوان یک ساز اصلی در ترکیب ارکستر بادی قرار نمی گیرد گفت: ارکسترهای بادی دنیا چارچوب خاصی دارند که هارمونیکا در آن چارچوب قرار نمی گیرد مگر در آهنگ های خاصی که آهنگساز به صلاح دید خود آن را در ترکیب قرار می دهد.

میرمحمدی در پاسخ به این پرسش که چرا همیشه از گروه لیان برای بخش موسیقی نواحی دعوت می کنید گفت: متاسفانه گروه لیان به سبب مشکلات فنی از شرکت در جشنواره انصراف داد. ولی به طور کلی در انتخاب گروه ها فقط بحث کیفی کافی نیست. ما در ابتدای کار نیاز داریم گروه هایی را در کنارمان داشته باشیم که قادر به پرکردن تالار وحدت باشند. شما نباید ما را با دولت مقایسه کنید. ما نه پتانسیل مالی اش را داریم و نه پتانسیل اجرایی آن را. اعتبار گروه برای ما مهم است چون ما اینجا فستیوال پژوهشی نداریم. برای ما مستقل بودن گروه ها مهم است و سعی کردیم سبک های مختلف را در کنار هم قرار دهیم.

میرمحمدی در پایان سخنانش به برنامه شب های فستیوال اشاره کرد و گفت: شنبه ۱۷ خرداد گروه "همنوازان حصار" به سرپرستی و آهنگسازی علی قمصری با اجرای آلبوم "سخنی نیست"، یکشنبه ۱۸ خرداد گروه آوازی تهران (وکاپلا) به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج، دوشنبه ۱۹ خرداد ارکستر سازهای بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی، سه شنبه ۲۰ خرداد گروه دف و نی به سرپرستی و خوانندگی بیژن کامکار، چهارشنبه ۲۱ خرداد به گروه لیان اختصاص داشت که متاسفانه به علت مشکلات فنی از فستیوال انصراف داد، پنجشنبه ۲۲ خرداد ارکستر بزرگ کیوان ساکت میزبان علاقه مندان موسیقی خواهیم بود.