به گزارش هنرآنلاین به نقل ازایلنا؛ عبدالله اسکندری در سال 1324 در تهران متولد شد. چهره پردازی را از سال 1351 زیر نظر بیژن محتشم در تلویزیون ملی ایران آغاز کرد و از نخستین هنرمندانی‌ست که توفیق یافت چهره‌پردازی را بر اساس شخصیت خلق کند، که از تجارب او در این زمینه می شود به سریال "دایی جان ناپلئون" در تلویزیون و فیلم "گوزن‌ها" در سینما اشاره کرد.

اسکندری کار خود را با سریال " هزاردستان" پس از انقلاب ادامه داد که طراحی و اجرای چهره‌پردازی این مجموعه هنوز هم یکی از کارهای شاخص این رشته در ایران محسوب می‌شود.از دیگر کارهای شاخص این هنرمند می‌توان به طراحی و اجرای چهره "محمود بصیری" در نقش یک پیرزن در اپیزود دوم فیلم "دستفروش"، چهره عزت‌الله انتظامی و گوهر خیراندیش در فیلم "بانو" و اکبر عبدی در فیلم "مادر" اشاره کرد.

سی و دو سال تلاش بی وقفه و ارزشمند وی در عرصه چهره پردازی و تربیت شاگردان فراوانی که بسیاری از آنها هم اکنون جزو طراحان خوب چهره پردازی ایران هستند، باعث شد تا مجله معتبر چهره پردازی Make - up - artist، کشور ایران را جزو ده کشور برتر جهان و استاد اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال 1999 انتخاب کند.

عبدالله اسکندری تاکنون بیش از یکصد و شصت پروژه سینمایی و تلویزیون را در ایران طراحی کرده است که از جمله آثار شاخص و به یاد ماندنی آن می‌توان به "مثل آباد"، "کندو"، "سایه‌های بلند باد"، "روز واقعه"، "بازمانده"، "ساحره"، "آدم برفی"، سریالل "امام علی(ع)"، "دلشدگان"، "مادر" و... اشاره کرد.

جایزه یک عمر فعالیت هنری از دوره نخست جشن به سینماگران مهمی چون سعید پورصمیمی، زنده‌یاد نعمت حقیقی، زنده یاد ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، زنده یادحمیده خیرآبادی، زنده یاد مهدی فتحی، ناصر تهماسب، عزت الله انتظامی، داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، منوچهر اسماعیلی و سعید راد اهدا شده است.