به گزارش هنرآنلاین؛ محمود شالوئی؛ رایزن فرهنگی ایران در صربستان ضمن تشریح فعالیت‌های گسترده هنری در جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌های متعدد هنری، جشنواره‌ها و دوسالانه‌ها در سطح وسیعی از کشور برپا می‌شود و از رونق بسیاری نیز برخوردار است.

رایزن فرهنگی کشورمان اضافه کرد: در ایران، مراکز آموزشگاهی و مجموعه‌های عالی دانشگاهی نقش و سهم مهمی در بسط و توسعه فعالیت‌های هنری دارند و در راستای آموزش هنرمندان جوان فعالیت می کنند.

شالوئی یادآور شد: اغلب رویدادهای بزرگ هنری در کشورمان جنبه بین‌المللی دارند و معمولا با استقبال چشمگیری از سوی هنرمندان داخلی و خارجی مواجه می‌شوند که شایسته است استادان و هنرمندان صرب نیز حضور پررنگ تری در این رویدادها داشته باشند.

زوران بولاییچ؛ رئیس دانشکده هنرهای کاربردی هم با ابراز خرسندی از این دیدار و همچنین شناخت بهتری که از اوضاع فعالیت‌های هنری در جمهوری اسلامی ایران بدست آورده است گفت: بدون تردید فرهنگ غنی ایرانی از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردار است و گستردگی فعالیت‌های هنری در کشور ایران موجب خوشحالی بسیار است و بی شک روابط هنری فیمابین دانشکده‌های هنری و هنرمندان دو کشور می‌تواند نتایج مثبتی را بدنبال داشته باشد.

رئیس دانشکده هنرهای کاربردی بلگراد ادامه داد: ما آمادگی داریم تا در بدو امر تفاهم نامه‌ای را برای تسریع جهت همکاری‌های آتی با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسانیم و در مرحله بعد نیز با مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط با حوزه‌های هنری همکاری‌های خود را از سر بگیریم.

زوران بولاییچ افزود: زمینه سازی برای حضور هنرمندان صرب در رویدادهای هنری ایران بخصوص جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را با جدیت دنبال خواهیم کرد و فرصت‌هایی نیز برای حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های مشابه صربستان فراهم می کنیم.

رئیس دانشکده هنرهای کاربردی بلگراد همچنین از آمادگی این مرکز آموزشی و هنری صربستان که شماری از گالری‌های هنری و مجموعه‌های نمایشگاهی در سطح شهر را در اختیار دارد برای میزبانی نمایشگاه‌های ایرانی خبر داد.

انتهای پیام/320