به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، غلامحسین امیرخانی؛ عضو شورای سیاستگذاری سومین دوسالانه خوشنویسی ایران برگزاری دوسالانه‌های خوشنویسی را به عنوان ویترینی دانست که ظرفیت معرفی بیشتر این هنر در عرصه جهانی را فراهم می کند و نگاه ایرانیان را به این هنر تغییر داده و روح آدمی را جلا می‌بخشد.

غلامحسین امیرخانی در پیش همایش سومین دوسالانه خوشنویسی در قزوین اظهار داشت: برگزاری دوسالانه خوشنویسی یک حرکت بزرگ فرهنگی و بهترین فرصت برای ارزیابی کارهای هنری انجام شده و شناخت استعدادهاست و ضمن اجرای آن نقاط ضعف و قوت بررسی و برنامه‌ها آسیب‌شناسی می شود و از سویی این برنامه، نقش مهمی در ارتقای هنر خوشنویسی دارد.

امیرخانی ادامه داد: دوسالانه منزلگاهی است که می‌تواند گذشته را بررسی و نقاط ضعف را برطرف کند و ما را در مسیر کمال و تعالی قرار دهد.

این خوشنویس پیشکسوت یادآور شد: هنر؛ این ظرفیت را دارد تا همه گروه‌ها را در یک صف قرار دهد و در عالم هنر، همه انسان‌ها در همه مذاهب، بدون جغرافیا و مرز می‌توانند به یک موضوع واحد تبدیل شوند و فقط هنر را عرضه کنند.

امیرخانی با بیان اینکه نقش هنر و فرهنگ در زندگی امروز بشر انکارناپذیر است، تأکید کرد: اصحاب فرهنگ باید نقش اساسی هنر را به مسوولان یادآوری کنند زیرا امروز تربیت فرهنگی و هنری از مدارس ما رخت بر بسته و غایب است در حالی که می‌توان کودکان را باهنر آشنا کرد و روح عاطفه و اخلاق را در آنان بارور ساخت.

او افزود: آنچه امروز در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی دیده می‌شود غفلت از اخلاق است و تنها مجادله و رقابتی جدی را شاهد هستیم که چشم و هم‌چشمی است در حالی که اخلاق باید سرلوحه کار ما باشد تا هم‌افزایی ایجاد کند.

امیرخانی ادامه داد: باید به رفتار و اعمال خود در همه زمینه‌ها نگاهی دوباره داشته باشیم و به خود فرصت دهیم تا گذشته مورد ارزیابی قرار بگیرد، در هر منزلگاهی خود را نقد کنیم چراکه بازنگری در خود موجب می‌شود از اسارت تن آزاد شویم زیرا گاهی کمتر فرصت داریم در اعمال خود تامل کنیم.

امیرخانی همچنین در پایان از همراهی مسوولان شهرداری قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان در برگزاری نمایشگاه و دوسالانه خوشنویسی تقدیر کرد.

انتهای پیام/