به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این مسابقه‌‌ که سال 2013 در ژاپن برگزار و نتایج آن به تازگی منتشر شده است، کودکان ایرانی موفق به دریافت یک نشان طلایی، 3 نشان نقره‌ای، 5 نشان برنزی و یک دیپلم افتخار شدند.

مسابقه‌ هیکاری ژاپن از جمله معتبرترین مسابقات نقاشی در سطح جهان است که با موضوع‌های "کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست، مردم و خانواده" برگزار می‌شود.

در بیست و یکمین دوره‌ این رقابت هنری ویژه‌ی کودکان و نوجوانان، احمد آل‌کثیر پسر 13 ساله ساکن شهر شوش در استان خوزستان، نشان طلایی این مسابقه را به دست آورد و یاسمن زهیری 9ساله از شهر قدس تهران، زهرا آذربایجانی10 ساله از تاکستان استان قزوین و محبت چنگیزی 13 ساله از شهر بهبهان استان خوزستان نشان‌های نقره‌ای مسابقه را از آن خود ساختند.

بهبهانی‌ها در این رقابت دو برگزیده دیگر هم داشتند و سیاوش مصفر 6 ساله و شادی سینا 11 ساله از این شهر به همراه سنا حنظلی 8 ساله از اهواز، مریم عباسی 9 ساله از شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری و امیرحسین حسنی‌زاده10 ساله از هوانیروز کرمانشاه دیگر نشان‌های برنزی مسابقه‌ی هیکاری را به دست آوردند.

تنها دیپلم افتخار کودکان ایرانی در این مسابقه هم سهم فاطمه علی‌پور عضو 10 ساله مرکز شماره 23 کانون تهران بود در عین حال به تمامی برندگان نشان‌های مسابقه لوح تقدیر هم اهدا شد.

رقابت در این مسابقه بین 25544 اثر از 69 کشور جهان صورت گرفت که 1461 اثر آن متعلق به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

انتهای پیام/320