به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین/ مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران فردا دوشنبه 11 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود که قرار است ایلیا منفرد قطعه‌ای با عنوان ˝ایران˝ را به صورت زنده در این مراسم اجرا کند.

ایلیا منفرد، در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران فردا دوشنبه 11 خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولین در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود که قرار است قطعه‌ای با عنوان "ایران" را به صورت زنده در این مراسم اجرا کنم.

منفرد در ادامه بیان کرد: قطعه "ایران" توسط خودم آهنگسازی و تنظیم شده است که موسسه توسعه هنرهای معاصر حامی این اثر بوده است و من به خاطر زحمات و حمایت‌ها از این موسسه تشکر و قدردانی می‌کنم.

ایلیا منفرد خاطرنشان کرد: این مراسم فردا 20:30 برگزار می‌شود و من برای بدرقه تیم ملی فوتبال ایران می‌روم تا این قطعه را به آن‌ها تقدیم کنم.

ایلیا منفرد که سکوت ده ساله خود را در عرصه موسیقی شکسته این روزها آلبوم جدیدی را با نام "برای همه سال‌هایی که گذشت" برای عرضه در بازار موسیقی آماده می‌کند.

ایلیا منفرد در این باره گفت: نام این آلبوم به سال‌های سکوت من که از 1382 آغاز شده اشاره دارد. این آلبوم شامل 16 قطعه است که شعر، آهنگ و تنظیم همه قطعات را خودم برعهده داشتم.

او افزود: این آلبوم فعلا مراحل میکس و مسترینگ را طی می‌کند و طی 10-15 روز آینده آماده پخش خواهد شد. شرکت "تصویر موسیقی" با مدیریت اشکان اقوامی مجوزهای این آلبوم را گرفته و درخصوص شرکت پخش کننده آلبوم هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

منفرد ضمن اشاره به همکاران خود در تولید این آلبوم گفت: نزدیک به سی نوازنده در این آلبوم با من همکاری کردند که از همه آنها تشکر می‌کنم اما در تولید این کار دو نفر شایسته تشکر ویژه هستند؛ اول باید از اشکان اقوامی مدیر برنامه‌هایم تشکر کنم. واقعیت این است که بعد از این ده سال سکوت، تصمیم گرفته بودم خوانندگی حرفه‌ای را کنار بگذارم، اما اشکان اقوامی بود که اسپانسر روحی من شد و کاری کرد که من دوباره به فضای موسیقی برگردم و به فکر تولید این آلبوم بیفتم.بعد هم از امیر تفرشی تشکر می‌کنم که به خوبی هرچه تمام میکس و مسترینگ قطعات را انجام داد.

خواننده ترانه "گل ارکیده" درخصوص علت فعالیت نداشتن در 10 سال گذشته گفت: طی این 10 سال موفق به اخذ مجوز نمی‌شدم ولی اینکه علت این موضوع چه بود باید بگویم آخرش نفهمیدم چرا ده سال به من مجوز ندادند.

منفرد افزود: از همه همکارانم که طی سال‌های عدم حضورم در مارکت موسیقی در کنارم ماندند و مرا تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم.

ایلیا که در کنار فعالیت‌های موسیقی به صورت حرفه‌ای به کارگردانی سینما و تلویزیون نیز اشتغال دارد، در خصوص فعالیت‌های تازه‌اش در حوزه سینما گفت: طی یکی دو هفته آینده پیش تولید فیلمی را شروع می‌کنم. این فیلم "سه دیو و سه دلبر" نام دارد که در ژانر طنز موقعیت است. فیلمنامه از خودم است و سایر عوامل فیلم طی روزهای آتی مشخص خواهند شد.

یادآوری می شود ایلیا منفرد در سال 1355 در کرمانشاه متولد شد. آموختن موسیقی را از کودکی آغاز کرد . ایلیا قادر به نواختن بیش از 10 ساز مختلف است، اما ساز اصلی او گیتار است. او نزد اساتیدی چون محمد نوری آموزش دیده است. آلبوم نخست منفرد به نام "دلتنگی‌های گیتار من" در زمستان 76 وارد بازار شده است. دومین آلبومش "ایلیا" نام دارد که در سال 79 منتشر شد. آهنگ "گل ارکیده" از آلبوم ایلیا محبوبیت بسیاری برای ایلیا منفرد به ارمغان آورد.

سینما و تئاتر حوزه فعالیت حرفه‌ای ایلیا منفرد بعد از موسیقی است. او تا کنون در 42 اثر تئاتری در مقام نویسنده، کارگردان یا سازنده موسیقی متن همکاری کرده است. همچنین کارگردانی فیلم‌های متعددی را در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می‌توان به فیلم های "برگ و باد"، "اینجا پایان دنیا نیست"، "پرواز ققنوس"، "6"، کلاه مخملی‌ها"، "خیال خام" و "چشم‌های کر، گوش‌های کور" اشاره کرد.

انتهای پیام/