به گزارش هنرآنلاین ؛ در پی درگذشت هوشنگ سیحون، سهراب پورناظری، آهنگساز و نوازنده گروه شمس یادداشتی را منتشر کرده است. در این یادداشت آمده : "افسوس بر آن چشم که با پرتو صد شمع در آیینه ات دید و ندانست کجایی؛ خیام، ابن سینا، فردوسی، باباطاهر و نادرشاه، بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این دیار از نامشان اعتبار می گیرد.

اما کسی که جمجمه‌ی این بزرگ مردان را از دل خاک به امانت در می‌آورد و به بلندای نام‌شان، هنر می‌آفریند و آرامگاهی در خور برای به رخ کشیدن بزرگی‌شان بنا می‌نهد، او هم چکادی مهم از تاریخ معماری و هنر این سرزمین است.

آری استاد هوشنگ سیحون برای سرزمینش فرزندی شایسته و برای من پدر بزرگی همیشه ماناست. هر چه بیشتر شناختمش افسوسم بیشتر شد که چرا چنین گنجینه‌ای سال‌های گرانمایه‌ی تجربه‌ی خویش را باید در اسارت غربت سپری کند.

افسوس که نما و بنای تمام خدماتش در پیشگاه مردم و مسولان سالهاست جلوه می نماید اما نه خودش را شناختند و نه از توانش بهره جستند. باشد که مادر میهن چون او فرزندی بزاید، که بزرگی هر سرزمینی به نام فرزندانش است." هوشنگ سیحون، متولد شهریورماه 1299 در تهران بود، از آثار معروف این معمار ایرانی ، می‌توان به آرامگاه کمال‌الملک، خیام، نادرشاه افشار، کلنل محمدتقی پسیان، بنای موزه‌ی توس و ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه‌ تهران اشاره کرد. او روز دوشنبه ، پنجم خردادماه، دار فانی را وداع گفت.