به گزارش هنرآنلاین به نقل ازروابط عمومی این جشنواره؛ نخستین دوره‌ی فراخوان تجسمی ورسوس که به هنرمندان زیر سی سال اختصاص دارد، فقط در حوزه‌ی نقاشی برگزار می‌شود، در نخستین دوره‌ی این فراخوان 2909 به وب‌سایت این فراخوان ارسال شد.

نخستین دوره‌ی فراخوان تجسمی ورسوس، از پاییز سال گذشته آغاز به کار کرد، آخرین مهلت دریافت آثار آخر فروردین ماه سال جاری بود.

گروه انتخاب فراخوان تجسمی ورسوس شامل پویا آریان‌پور، سمیرا علیخانزاده، امید تهرانی، فرید جهانگیر و هومن مرتضوی، در نخستین مرحله‌ی انتخاب 1015 اثر را انتخاب کردند که نشان دهنده‌ی کیفیت بالای کارهای ارسالی و نمادی از پویایی و استعداد نسل جوان است.

با وجود اختصاص یکی از بزرگ‌ترین فضاهای نمایشگاهی به برای نمایش آثار، باز هم امکان نمایش این تعداد اثر در نمایشگاه نبود، به همین دلیل اعضای هیأت انتخاب پس از چندین ساعت گفتگوی کارشناسانه، گرم و تخصصی، 154 اثر را از میان این آثار انتخاب کردند.

بدیهی است تعداد قطعی آثاری که به نمایش گذاشته خواهند شد تنها پس از مشاهده عینی آثار و تأیید کیفیت آن‌ها نهایی خواهد شد تا بزرگترین نمایش گروهی اختصاص داده شده به جوانان با حمایت بخش خصوصی برگزار شود.

آیدین آغداشلو، رعنا فرنود و منوچهر معتبر در مرحله‌ی نهایی آثار راه یافته به نمایشگاه را داوری می‌کنند. نخستین دوره‌ی فراخوان تجسمی ورسوس با حمایت شرکت سن‌ایچ برگزار می‌شود و سه اثر برگزیده‌ی این نمایشگاه توسط این شرکت خریداری خواهد شد.

نمایشگاه آثار برگزیده‌ی نخستین فراخوان تجسمی ورسوس در تاریخ 16 خرداد ماه در تمام گالری‌های خانه‌ی هنرمندان برگزار می‌شود،