به گزارش سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین ؛ تازه‌ترین رمان منصور علیمرادی نویسنده و شاعر کرمانی با عنوان "تاریک ماه" از سوی نشر روزنه منتشر شد. منصور علیمرادی متولد 1355 در جنوب کرمان است و در مقام نویسنده، شاعر و پژوهشگر، نوشتن داستان و شعر را از بیست سالگی آغاز کرده است. مجموعه داستان زیبای هلیل، مجموعه شعر "آوازهای عقیم باد" و سه اثر پژوهشی با عنوان‌های لیکوهای رودبارجنوب، شروگ ماه و افسانه‌های کرانه‌های هلیل رود از او چاپ و منتشر شده است.تاریک ماه روایت ستم رفته بر انسانی است که رویدادهای ناگهانی زندگی، او را بی آن که بتواند بر آنها چیرگی یابد به سمت نابودی سوق می‌دهند.

"از لطافت‌های زندگی" (لطایف و حکایت‌های لطایف‌الطوایف) اثر فخر‌الدین علی صفی در 14 باب به کوشش شهاب‌الدین عباسی از دیگر تازه‌های کتاب است. در پشت جلد این کتاب آمده است: "از لطافت‌های زندگی" می‌کوشد تا با ارائه مقدمه‌ای درباره زندگی و زمانه، و آثار و اندیشه‌های فخرالدین علی صفی و گردآوری مجموعه‌ای از 297 حکایت زُبده و اصلی کتاب "لطایف‌الطوایف" و همچنین گزیده‌ای از سخنان او درباره کار و نگرش گشوده به زندگی بینشی کلی درباره فخر‌الدین علی صفی و کتاب پرآوازه‌اش، "لطایف‌الطوایف"، در اختیار خوانندگان ایرانی بگذارد.این کتاب در شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11500 تومان منتشر شده است.

"در جست و جوی رستگاری" (حکایت‌های کیمیای سعادت) اثر ابوحامد محمد غزالی به کوشش شهاب‌الدین عباسی نیز از تازه‌های نشر است. این کتاب، پس از گفتاری مفصل درباره زندگی و زمانه، و آثار و اندیشه‌ها و تأثیرهای غزالی، مجموعه‌ای از 463 حکایت اصلی "کیمیای سعادت" و بخش‌هایی از گوهری‌ترین سخنان وی در این اثر گرانبهای فارسی را به دست می‌دهد.

این کتاب با 319 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 16200 تومان منتشر شده است."سه قصه" از امبرتو اکو، نشانه شناس و نویسنده شهیر ایتالیایی از دیگر کتاب‌های منتشر شده استاین کتاب با ترجمه غلامرضا امامی و همراه با تصویرگری اوجینو کارمی به چاپ رسیده است. "سه قصه" در 115 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 19500 تومان در نشر چکه به چاپ رسیده است. مترجم این کتاب در مقدمه این اثر نوشته است: وقتی دست به کار ترجمه سه قصه‌ شدم، دریافتم که هنرمندان ما هم از سویی دیگر و زبانی دیگر به انسان و جهان نگریسته‌اند. گویی آنان قرن‌ها پیش جانشان از چشمه‌ای گوارا جرعه‌ای نوشیده و کاروان اندیشه و احساس بشری نیز در گذر سال‌ها در آن چشمه جاودانه نگریسته و جانش سیراب شده است.

همچنین آخرین مجموعه شعر عباس صفاری نیز توسط نشر مروارید به چاپ رسیده است. "مثل جوهر در آب" مجموعه شعر جدیدی است از عباس صفاری که نشر مروارید در سال جاری‌ منتشر کرده است. در این مجموعه 69 قطعه شعر گنجانده شده‌است که بین سال‌های 86 تا 92 سروده شده‌اند. "کبریت خیس"، "خنده در برف"، "حکایت ما" و "تاریکروشنا" از دیگر مجموعه‌های عباس صفاری است که پیشتر توسط همین نشر به چاپ رسیده است. انتهای پیام/