به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین ،فستیوال رنگ موسیقی با شرکت گروه‌هایی از ژانرهای موسیقی ایرانی از 18 تا 22 خردادماه جاری در تالار وحدت تهران برگزار خواهد. شرکت هامین گستر آریا برگزارکننده خصوصی این فستیوال است.

سیدعلی میرمحمدی مدیرعامل شرکت هامین گستر آریا برگزارکننده این فستیوال در گفتگو با هنرآنلاین به تشریح انگیزه‌ها و اهداف این شرکت از برگزاری فستیوال پرداخت و گفت: در کشور ما جای فستیوال‌های خصوصی خالی است و اغلب این برنامه‌ها با سرمایه‌گذاری و هدایت ارگان‌های دولتی برگزار می‌شود. شرکت‌ها و موسسات خصوصی‌ای هم که وارد این حوزه و بانی برگزاری جشنواره خاصی می‌شوند، به دو علت از پیشرفت و ادامه کار در سال‌های بعد باز می‌مانند. یکی اینکه ممکن است به دلیل جهت‌گیری‌های سیاسی یا برخی سیاست‌بازی‌های تندروانه از ادامه کار جا می‌مانند. علاوه بر آن با توجه به اینکه این شرکت‌های خصوصی فاقد پشتوانه مالی قوی هستند در اغلب اوقات به سبب مشکلات مالی از ادامه کار منصرف می‌شوند. شرکت هامین گستر طی دوران فعالیت خود همواره در پی گشودن دریچه‌هایی نو به فضای فرهنگی هنری کشور بوده است. ما دومین دوره جشنواره موسیقی خلیج فارس را امسال بهتر از گذشته برگزار کردیم. همچنین دومین دوره از جشنواره داستان کوتاه فهرست هم به خوبی برگزار شد.

میرمحمدی افزود: این روزها حضور عده‌ای از هنرمندان به علت جهت‌گیری‌های موجود در فضای فستیوال‌ها، که معمولا از سوی دولت قبل به این فضا تحمیل می‌شد، کمرنگ شده است. هرچند بعد از تغییر دولت تغییرات بسیاری در این نگرش صورت گرفته ولی هنوز فستیوال‌ها در جلب اعتماد هنرمندان با مشکلاتی مواجه هستند.

یکی از کارکردهای فستیوال‌های خصوصی جلب اعتماد این هنرمندان است. حسن دیگر فستیوال‌هایی که برگزارکننده خصوصی دارند، مخاطب محور بودن آن است. یعنی فستیوال بر پایه جلب مخاطب و فروش بلیت شکل می‌گیرد که این مخاطبان از طرفداران همان هنرمند مورد نظر هستند. درحالی که در جشنواره‌های دولتی گرچه بلیت‌فروشی می‌شود اما گاها شما می‌بینید نصف سالن با اهدای بلیت میهمان پر می‌شود. نهایتا حرف من این است که می‌شود این ضعف‌ها را پیدا و آن را مدیریت کرد تا این چنین رویدادهایی به صورت ثابت و در درازمدت برگزار شود.

مدیرعامل شرکت هامین گستر آریا در خصوص نحوه انتخاب گروه‌های شرکت‌کننده در فستیوال گفت: فستیوال رنگ موسیقی همانطور که از نامش برمی‌آید به دنبال رنگ‌های متفاوت موسیقی است. البته به سبب موقعیت و شرایط تالار وحدت، به عنوان محل برگزاری فستیوال، این رنگ‌ها می‌توانند از حوزه موسیقی اصیل و کلاسیک انتخاب شوند. به هرحال تالار وحدت هم به سبب فیزیک سالن و برخورداری از امکانات فنی و کلاسِ کارِ گروه‌های که مجاز به اجرای برنامه در این سالن هستند، و هم به سبب ملاحظات مالی برای ما ارجحیت دارد.

میرمحمدی در پایان از همکاری‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست آن، پیروز ارجمند، تشکر کرد.

یادآوری می‌شود نخستین دوره جشنواره رنگ موسیقی نیمه دوم خرداد ماه امسال به مدت 6 شب در تالار وحدت برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته شنبه ۱۷ خرداد گروه "همنوازان حصار" به سرپرستی و آهنگسازی علی قمصری با اجرای آلبوم "سخنی نیست"، یکشنبه ۱۸ خرداد "گروه آوازی تهران" (وکاپلا) به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج، دوشنبه ۱۹ خرداد "ارکستر سازهای بادی تهران" به سرپرستی سینا ذکایی، سه شنبه ۲۰ خرداد گروه "دف و نی" به سرپرستی و خوانندگی بیژن کامکار، چهارشنبه ۲۱ خرداد گروه موسیقی "لیان بوشهر" به سرپرستی و آهنگسازی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی، پنجشنبه ۲۲ خرداد "ارکستر بزرگ کیوان ساکت" به خوانندگی وحید تاج، مجتبی عسگری، محمود صالحی، شاهو حسینی و رضا فلاحی کیاسرایی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهند بود.

انتهای پیام/