حسام اینانلو، نوازنده کمانچه، در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین ، درباره آلبوم در دست انتشار و کنسرت‌هایش در ماه‌های گفت: آلبوم "مقام" شامل قطعلتی از دونوازی کمانچه و دوتار است که تا 15 روز آینده به همت نشر ماهریز وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد. این آلبوم اثری پژوهشی در حوزه موسیقی شمال خراسان است.

اینانلو درخصوص همکاران خود در تهیه این آلبوم گفت: این آلبوم دو بخش دارد؛ در بخش نخست استاد مرتضی گودرزی، دوتار نواز و هنرمند برجسته موسیقی مقامی شمال خراسان، با من همکاری دارند. با توجه به حوزه تخصصی استاد گودرزی، که بخش فارسی موسیقی خراسانی است، او خواندن قطعات فارسی کار را نیز برعهده دارند.

بخش دوم آلبوم با همکاری روشن گل‌افروز، نوازنده برجسته دوتار، تهیه شده است. این هنرمند تنها بازمانده آن دسته از راویان موسیقی شما خراسان هستند که به "بخشی" شهرت دارند. "بخشی" به کسانی اطلاق می‌شود که قصه‌هایی اعم از داستان‌های محلی یا حکایت‌های عاشقانه را با سازشان روایت می‌کنند. گل‌افروز علاوه بر نواختن قطعات کرمانجی، خواندن قطعه‌های خراسانی بخش دوم آلبوم را نیز برعهده دارند.

این نوازنده کمانچه در ادامه به کنسرت‌های پیش رویش طی هفته‌های آتی اشاره کرد و گفت: در مردادماه در هفته موسیقی تلفیقی، کنسرتی در فرهنگسرای نیاوران دارم که شامل دونوازی کمانچه و ساکسیفون است. در این کنسرت "پیتر سلیمانی‌پور" نوازنده ساکسیفون مرا همراهی خواهند کرد.

علاوه بر آن در شهریورماه امسال یک کنسرت سه‌نوازی خواهم داشت که در این اجرا "رضا عسگرزاده" نوازنده دودوک و "شهرام غلامی" نوازنده عود مرا همراهی می کنند. این کنسرت در تاریخ 14 و 15 شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و برگزارکننده آن "هرمس" است.

یادآوری می‌شود حسین اینانلو متولد ۱۳۶۳ است. او نزد حمید خبازی، بهداد بابایی، مسعود شعاری و محمدرضا لطفی هنر آموخته است. آلبوم های "چهارراه"، "صبح امید"، "در آیینه اوهام"، "پشت پرچین سخن" و "پرسه" از کارهای منتشر شده اینانلو است.

انتهای پیام/