به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، پس از اکران فیلم " پنج ستاره" در هفته های گذشته ، از روز چهارشنبه با اکران فیلم های جدید داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی ، بازار اکران دوم نوروز گرم تر از گذشته شده است.این در حالی است که تا کمتر از یک ماه دیگر و با آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال ، بازار سینما با اندکی رکود مواجه خواهد شد.به ویژه آنکه صاحبان سالن های سینما در آن روز ها ترجیح می دهند با نمایش مسابقات فوتبال به شکل زنده ، به جبران کاستی های مالی ناشی از خلوت شدن سالن های سینما در روزهای برگزاری جام جهانی فوتبال بپردازند.

فیلم " طبقه حساس" ساخته کمال تبریزی برخلاف بسیاری از پیش بینی ها پیشتاز فروش فیلم های اکران نوروزی بود.این فیلم کمدی پس از نزدیک به هفتاد روز از آغاز اکران ،نزدیک به سه میلیارد و پانصد میلیون تومان در تهران و دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در شهرستان ها فروش داشته و مجموع فروش تهران و شهرستان این فیلم تا کنون به پنج میلیارد و نهصد میلیون تومان بالغ می شود.

"معراجی ها" جدید ترین ساخته مسعود ده نمکی فیلمی بود که کارشناسان سینما آن را به عنوان پرفروش ترین فیلم اکران نوروز و احتمالا پرفروش ترین فیلم اکران سال 93 معرفی کرده بودند.اما این فیلم علیرغم حمایت های همه جانبه ای که در اکران از آن بهره برد در نهایت جایگاه دوم فروش را به دست آورد.این فیلم که به تدریج از پرده سینماها پائین آمده در مجموع حدود پنج میلیارد و چهارصد میلیون تومان فروخته که از این میزان ،دو میلیارد و یکصد میلیون تومان سهم فروش تهران و سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان بود.

فیلم "چ" جدید ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا از جمله بحث برانگیز ترین فیلم های اکران نوروزی بود که همچنان به اکران خود در سالن های محدود ادامه می دهد.این فیلم پس از دو ماه نمایش ،یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در تهران و دو میلیارد و دویست میلیون تومان در شهرستان ها فروش داشته و با مجموع فروش سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان به پایان اکران خود نزدیک می شود.

"خط ویژه" به کارگردانی مصطفی کیائی آخرین فیلمی است که از نوروز امسال اکران خود را آغاز کرده و هم اکنون هم با ده سالن سینما به روزهای پایانی اکران می رسد.مجموع فروش " خط ویژه " تا کنون حدود یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان بوده است.

"زندگی جای دیگری است" اثر منوچهر هادی نخستین فیلمی بود که در قالب اکران دوم نوروز روی پرده سینماها رفت.این فیلم در پایان چهارمین هفته نمایش عمومی ،سیصد و ده میلیون تومان در تهران و نزدیک به یکصد میلیون تومان در شهرستان ها فروش داشته است.مجموعه فروش فیلم در چهار هفته اخیر به چهارصد و ده میلیون تومان بالغ می شود.

"پنج ستاره" نخستین تجربه کارگردانی مهشید افشارزاده هم از چهار هفته پیش اکران خود را آغاز کرده و تا کنون آمار رسمی و مشخصی از میزان فروش این فیلم منتشر نشده است.اما گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که این فیلم تا کنون نزدیک به هفتاد میلیون تومان بلیت فروخته است.

اما از صبح روز چهارشنبه گذشته اکران دو فیلم "اشباح" به کارگردانی داریوش مهرجویی و " متروپل" ساخته مسعود کیمیایی آغاز شده است.این دو فیلم هنوز به همه سالن های مقرر برای اکران خود دست نیافته اند و در هفته های آینده با پایان قطعی اکران " طبقه حساس " و " چ" با تعداد سالن های بیشتری نمایش خود را ادامه می دهند.

فیلم " اشباح" که تنها در هشت سالن سینما به نمایش درآمده در دو روز نخست اکران نزدیک به ده میلیون تومان فروش داشته است.این در حالی است که "متروپل" اثر مسعود کیمیایی در همین مدت بیست و چهار میلیون تومان فروخته است."متروپل" در 22 سالن سینما اکران خود را آغاز کرده است.