به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه مهرگستر؛، رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دست ها و سطرهای مهربان؛ اقدام سهیل محمودی در اهدای تابلو شعرهایش را آغاز راهی برای توسعه آموزش در مناطق محروم دانست.

احمد مسجدجامعی گفت: کار ارزشمند سهیل محمودی برای اهدای تابلوها به موسسه خیریه مهرگیتی که با هدف ارتقای آموزش در استان های محروم کشور صورت گرفت، اقدامی نوآورانه است که در جامعه خوشنویسی انجام شده و گفته ها را با ذوق و خوشنویسی پیوند داد.

او با اشاره به رفتار خداپسندانه محمودی، افزود: بنیان این حرکت خداپسندانه توسط این شاعر بزرگ بنا نهاده شد که امروز ضمن حمایت از این اقدام امیدواریم به زودی جشن افتتاحیه مدرسه ساخته شده را در کنار یکدیگر برگزار کنیم.

او همچنین تاکید کرد: باید با چنین اقدام ها و ساخت مدرسه ای که از عواید این نمایشگاه برگزار می شود، پایه های ساخت مدارس دیگری را بنا بنهیم.

سهیل محمودی نیز در ادامه این مراسم با بیان این که دوستان خوشنویس سال ها اقدام به نگارش شعرهای بنده کردند، گفت: در این سال ها این آثار را گرد هم آورده و به آن ها افتخار کردم اما از آن جا که کسانی که پرنده ها را دوست دارند اجازه در قفس ماندن را به آن ها نمی دهند، بنده هم این آثار را رها کردم.

او ادامه داد: این آثار که بیش از 30 قطعه بود به موسسه مهر گیتی که یکی از موسسات خیریه مدرسه ساز است، اهدا شد تا با جمع آوری آن ها اقدام به برپایی گالری کند و صد درصد عواید فروش آن صرف مدرسه سازی شود.

این شاعر یادآور شد: در همین راستا خوشنویسانی دیگر که شعرهای من را در اختیار داشتند و طی سال ها اقدام به نگارش این شعرها کرده بودند، آن ها را به این نمایشگاه هدیه کردند.

محمودی ادامه داد: همچنین برخی دیگر از خوشنویسانی که تا به امروز تابلوی از شعرهایم را ننوشته بودند برای این نمایشگاه اقدام به این امر کردند که از همه آن ها تشکر می کنم.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، زهرا گیتی نژاد مدیرعامل موسسه خیریه مهرگیتی با اشاره به اقدامات این موسسه اظهار کرد: در حال حاضر 750 دانش آموز تحت حمایت تحصیلی این موسسه هستند و بیش از 89 مدرسه در نقاط محروم و مرزی توسط خیرین موسسه احداث شده است.

گیتی نژاد با تاکید بر این که همه عواید فروش این نمایشگاه صرف مدرسه سازی و امور آموزشی و فرهنگی در نقاط محروم می شود، افزود: هدف این موسسه توسعه آموزش در کشور است که بر همین اساس چندی پیش در نمایشگاه کتاب طرح صندوق اهدای کتاب را با هدف در اختیار دادن کتاب به مدارس و مناطق محروم اجرایی کردیم.

عبدالحسین مختاباد عضو فعلی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در آیین گشایش نمایشگاه دست ها و سطرهای مهربان اظهار کرد: سابقه دوستی من با سهیل محمودی، مرد شریفی که قلبش برای ایران می تپد، به بیش از دودهه می رسد.

او گفت: این اقدام سهیل محمودی باید برای همه ما درس عبرتی باشد تا با ساخت مدرسه ای، کودکانی هنرمند را به جامعه تحویل دهیم و امیدواریم که با حمایت شما نه تنها این مدرسه بلکه مدارس مناسب دیگری را به بچه های این مرز و بوم هدیه کنیم.

در ادامه مراسم، نوازندگان و استادان آواز کشور از جمله قاسم رفعتی، محمد معتمدی، محمد عشاق، غلامرضا رضایی، حسن جعفر تبار و پوریا سرایی، با آواز و اجرای قطعات موسیقی و نوازندگی دف، سنتور و نی، شور دیگری به مراسم بخشیدند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه دست ها و سطرهای مهربان تا روز دوشنبه 29 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران پذیرای علاقمندان و خیرین کشور است.

انتهای پیام/ 320