به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم که توسط بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شد؛ در بخش بزرگداشت‌ها از ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول صدرعاملی، علی معلم، ابوالحسن داودی و فریدون جیرانی به عنوان سینماگرانی که اهل رسانه نیز هستند با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

در بخش خبرگزاری‌ها، ماهنامه‌ها و روزنامه‌ها که داوری آن را طهماسب صلح جو؛ سیدمهدی شجاعی؛ محمدحسین لطیفی؛ اکبر نبوی و شهرام جعفری‌نژاد برعهده داشتند جوایز به شرح زیر اهدا شد:

در بخش بهترین خبرگزاری، از شیما غفاری دبیر فرهنگی خبرگزاری ایسنا، کیوان امجدیان دبیر فرهنگی خبرگزاری فارس، مسعود داودی مدیر مسئول روزنامه بانی فیلم و هوشنگ گلمکانی مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه فیلم تقدیر شد و از مسعود نجفی خبرنگار سینمایی خبرگزاری ایسنا به عنوان باسابقه‌ترین خبرنگار که به صورت مداوم در یک رسانه فعالیت کرده و فعال بوده است با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تقدیر به عمل آمد.

در بخش بهترین گفت و گو حمیدرضا بوالی از خبرگزاری تسنیم به عنوان نفر اول، شبنم میرزین‌العابدین از روزنامه جام جم به عنوان نفر دوم و روزبه کمالی از ماهنامه فیلم نگار به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

در بخش نقد جواد طوسی از ماهنامه فیلم به عنوان نفر اول، جواد یغموری از ماهنامه فیلم نگار به عنوان نفر دوم و رامتین شهبازی از ماهنامه فیلم نگار و رضا کاظمی از روزنامه اعتماد به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

در بخش گزارش از مرضیه ریاحی از ماهنامه فیلم به عنوان نفر اول، آرش عنایتی از ماهنامه صنعت سینما به عنوان نفر دوم و شبنم میر زین العابدین از ماهنامه صنعت سینما به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار ازادی تجلیل شد.

در بخش یادداشت از رضا استادی از روزنامه جام جم، سیدمحمد لواسانی از خبرگزاری ایسنا به عنوان نفر دوم و از جواد طوسی از روزنامه اعتماد به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

در بخش عکس از بابک برزویه به عنوان نفر دوم و احمدرضا شجاعی به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار ازادی تجلیل شد. این بخش برنده نفر اول نداشت.

همچنین در بخش منتقدان پیشکسوت از جواد طوسی، مسعود فراستی، محمدتقی فهیم، طهماسب صلح‌جو، غلامرضا موسوی و سیروس الوند، با اهدا لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی تقدیر شد.

در بخش رادیو و تلویزیون از برنامه تلویزیونی هنر هفتم به سردبیری اکبر عالمی، برنامه هفت به سردبیری محمود گبرلو و در بخش برنامه‌های رادیویی از برنامه پرانتز باز به سردبیری مارال دوستی با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سه سکه بهارآزادی تجلیل شد.

در بخش تقدیرهای ویژه از شهید مرتضی آوینی، رسول ملاقلی‌پور و شهید حسن باقری تجلیل شد.همچنین از شکرخدا گودرزی به پاس یک عمر تلاش برای حفظ وجوه نمایشی شاهنامه فردوسی تجلیل شد.

نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا جعفری‌جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی،محمد احسانی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و بسیاری از چهره‌های مطرح سینما و اهالی رسانه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

گزارش تصویری مرتبط.