به گزارش سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین ؛ این کتاب شعر از اشعار نو و امیدبخش تشکیل شده است که نویسنده در ابتدای آن این اثر را به کودکان بی‌سرپرست تقدیم کرده است.

سونیا بیطوشی نویسنده این کتاب معتقد است "بعضی خیریه‌ها ناشناخته هستند و هیچ منبع درآمدی ندارند. ما باید توجه بیشتری به آنها داشته باشیم و فرهنگ کمک کردن‌مان را از چشم و هم چشمی به کمک‌های واقعی به این مراکز تغییر دهیم. بعضی از نهادهای خیریه امکانات و منابع درآمد دارند اما این مرکز هیچ منبع درآمدی جز کمک خیرین ندارد."

خیریه بهزیستی نرگس در پس درختان سر به فلک کشیده خیابان ولیعصر و در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. شروع فعالیت این مرکز از سال 1363 با مدیریت دولتی با هدف نگهداری و توانبخشی از دختران بزرگسال به‌صورت شبانه روزی است. این مرکز از مهرماه 1378 تغییر کاربری داده و از حدود 3 پسر 5 تا 14 سال کم‌توان ذهنی بی‌سرپرست یا بدسرپرست به صورت شبانه‌روزی با ارائه خدمات توانبخشی نگهداری می‌کند.

این فرزندان از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان در مدارس مختلف مشغول به تحصیل هستند، 14 نفر از این کودکان در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل و یکی از کودکان این موسسه تا پنجم ابتدایی خوانده و 2 نفر از آنها که ناشنوا هستند در مدرسه باغچه‌بان یوسف آباد مشغول به تحصیل هستند. در بین کودکان این مرکز بچه‌های معلول جسمی حرکتی نیز هستند که در مدرسه سروش پاسداران درس می‌خوانند.

مرکز خیریه بهزیستی نرگس در تلاش است که حداکثر توانایی ممکن جسمی روانی و اجتماعی این کودکان را فراهم کند، دو سال است که این خیریه واگذار شده است و بودجه دولتی ندارد و یارانه بچه‌های این مرکز و کمک خیرین بابت اجاره این مکان هزینه می‌شود

در این نشست خبری مریم مؤیدی مدیرمؤسسه خانه مد و به نمایندگی از مرکز خدمات بهزیستی نرگس، آقای داستانی مربی آموزشی این کودکان و همچنین خانم آشتی خواه مدیر و مسئول روابط عمومی این سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام/